مقالات بلاگ

بادکش صورت | آموزش انجام انواع بادکش صورت در خانه

بادکش صورت | آموزش انجام انواع بادکش صورت در خانه

بادکش صورت به لطف فواید بسیاری که برای سلامت و زیبایی پوست دارد، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. بادکش صورت در واقع نوعی ماساژ صورت بوده که در درمان بسیاری از مشکلات پوستی موثر است. این کار از طریق بادکش و مکش انجام شده و منجر به افزایش میزان گردش خود در محل می‌شود. بدین ترتیب سلول‌های پوست ترمیم شده و مواد مغذی بیشتری را جذب خواهند کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا با روش درمانی بادکش صورت بیشتر آشنا شوید.

بادکش صورت چیست و چگونه عمل می‌کند؟

بطور کلی بادکش درمانی یک طب سنتی است که منشا آن کشور چین می‌باشد. از قدیم‌الایام بسیاری از مردم برای زیبایی و جوانسازی پوست خود از این روش درمانی استفاده می‌کردند. در واقع بادکش صورت که به انگلیسی به آن Facial Cupping گفته می‌شود، یک روش درمانی غیرتهاجمی بوده که می‌تواند چین و چروک صورت را از بین ببرد و پوستی صاف و روشن به شما هدیه کند. برای بادکش صورت از مکش استفاده می‌شود که هیچگونه دردی ندارد و جریان خون در زیر پوست را بهبود می‌بخشد. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که بادکش صورت باعث ایجاد عروق خونی جدید در پوست شده و ضمن زهکشی بهتر سموم و مایعات اضافه در صورت و گردن، مشکلات پوست را از بین خواهد برد.

با وجود اینکه روند بادکش صورت نسبتا ساده است اما بهتر است توسط یک شخص متخصص انجام شود. برای این کار درمانگر ابتدا پوست صورت را به خوبی تمیز کرده و به کمک مقداری روغن مخصوص ماساژ می‌دهد. سپس لیوان ساکشن را بصورت وارونه بر روی پوست قرار می‌دهد. این فنجان‌ها ضمن ایجاد مکش معکوس، منجر به افزایش منبع اکسیژن و بهبود گردش خون خواهند شد.

تفاوت بادکش صورت و فیشیال پوست

اصلی‌ترین تفاوت بین بادکش صورت و فیشیال پوست، استفاده از لیوان است. البته مزایای این دو نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت هستند. در واقع در بادکش صورت تمرکز برآن است که با ایجاد بادکش مغناطیسی، میزان جذب مواد مغذی در پوست را به حداکثر رساند.

تفاوت بادکش صورت با بادکش بدن

تفاوت بادکش صورت با بادکش بدن

سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید این است که آیا بادکش صورت با بادکش بدن متفاوت است؟ در جواب باید گفت هم بله هم خیر! در واقع هدف اصلی از بادکش در هر بخشی از بدن، ترمیم و بهبود است اما شیوه انجام آن‌ها متفاوت خواهد بود. به عبارتی دیگر پایه و اساس هر دو مشابه یکدیگر است و تنها در چند مورد جزئی با یکدیگر تفاوت دارند.

اصلی‌ترین تفاوت بادکش صورت و بدن، فنجان‌هاییست که برای انجام کار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در بادکش صورت، فنجان‌های کوچکتری استفاده می‌شوند که نرم‌تر بوده و با پوست ظریف صورت سازگار هستند. از طرفی، فرایند بادکش درمانی بر روی صورت بسیار آرام انجام می‌شود تا جای فنجان‌ها بر روی صورت باقی نماند. بادکش بدن در درجه اول برای کاهش درد و از بین بردن کوفتگی انجام می‌شود و جای فنجان‌ها بر روی بدن باقی می‌ماند؛ در حالیکه در بادکش صورت تمرکز اصلی بر بهبود جریان گردش خون و جوانسازی و زیبایی پوست است.

چرا باید از بادکش صورت استفاده کنیم؟

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره شد، بادکش صورت بدلیل فواید بسیاری که دارد، مورداستقبال افراد زیادی قرار گرفته است. از جمله مزایای بادکش صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلاژن‌سازی

با افزایش سن، روند کلاژن‌سازی پوست با سرعت کمتری انجام می‌شود. از آنجایی که وجود کلاژن برای پوست تمامی بخش‌های بدن خصوصا صورت بسیار حائز اهمیت است، با بادکش صورت می‌توانید روند تولید آن را بهبود بخشید. در واقع اگر کلاژن‌سازی در پوست به میزان کافی انجام شود، از بروز چین و چروک جلوگیری شده و پوستی صاف و کشیده را به شما هدیه خواهد کرد.

  • کاهش پف صورت

گاها پیش می‌آید افراد بنابردلایل مختلفی یا بروز یک مریضی، دچار پف صورت می‌شوند. یکی از اصلی‌ترین دلایل پف صورت، ضعیف کار کردن غدد لنفاوی است. بادکش صورت می‌توان منجر به تحریک غدد لنفاوی شده و از جمع شدن مایعات اضافی و سلول‌های مرده در زیر پوست جلوگیری کند. بدین ترتیب پف صورت از بین خواهد رفت.

  • افزایش گردش خون

مکش ایجاد شده به کمک فنجان‌های مخصوص بادکش صورت، میزان گردش خون در زیر پوست را افزایش می‌دهد. بدین ترتیب درخشش و روشنایی پوست شما بیشتر خواهد شد.

  • بهبود جذب مواد مغذی

از دیگر مزایای بادکش صورت می‌توان به جذب بهتر مواد مغذی و محصولات مراقبت از پوست اشاره کرد. در واقع با بادکش صورت سلول‌های مرده از بین خواهند رفت و منافذ باز درمان خواهند شد. بنابراین پوست بهتر می‌تواند مواد مغذی موردنیاز خود را بدست آورد.

  • بادکش صورت چه عوارضی دارد؟

با وجو مزایای متعددی که بادکش صورت دارد و یک روش درمانی کاملا بی‌خطر در دنیا شناخته شده است، با انجام این کار احتمال بروز عارضه‌های نیز وجود خواهد داشت. البته این عوارض کاملا احتمالی بوده و بروز آن‌ها کاملا به خود فرد و نوع پوست او بستگی دارد. از جمله عوارض احتمالی بادکش صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حالت تهوع
  • عرق سرد
  • سرگیجه
  • سوختگی یا کبودی
  • احساس سبکی سر

بادکش صورت برای لاغری

بادکش صورت برای لاغری

بطور کلی بادکش قادر به دفع موضعی چربی‌های جمع‌ شده در زیر پوست می‌باشد. از طرفی، با افزایش گردش خون، روند چربی‌سوزی سریع‌تر انجام می‌شود. بدین ترتیب، با بادکش صورت می‌توانید بخش‌هایی از صورت که در اثر تجمع چربی اضافه، شکل نامناسبی به خود گرفته‌اند را به مرور زمان از بین ببرید و چهره‌ای کشیده و خوش فرم داشته باشید.

بادکش صورت برای زیبایی

در دنیای امروز، همه افراد اعم از مرد و زن، به دنبال راهکارهای جدید برای زیبایی صورت خود هستند. اما گاهی انجام برخی ترفندهای قدیمی و سنتی نه تنها زیبایی را به چهره شما هدیه خواهند کرد، بلکه در سلامتی نیز تاثیر مثتبی خواهند داشت. بادکش صورت یکی از این روش‌های درمانی فوق‌العاده است. بادکش درمانی صورت را می‌توان روشی ساده، آسان و ایمن دانست که نه تنها در درمان مشکلات پوستی بسیار موثر بوده، بلکه مزایای زیادی نیز برای سلامتی به همراه دارد.

نحوه انجام بادکش صورت در خانه

یکی از خوبی‌های بادکش صورت این است که امکان انجام آن در خانه نیز وجود دارد البته باید احتیاط کرده و مراحل آن را بصورت گام به گام و با دقت زیاد پشت سر بگذارید. این مراحل عبارتند از:

  1. ابتدا پوست صورت خود را بطور کامل تمیز کرده تا از هرگونه آلودگی، گرد و غبار پاک شود.
  2. با استفاده از یک روغن مناسب (ترجیحا روغن جوجوبا) شروع به آرام ماساژ دادن صورت خود کنید.
  3. فنجان مکش را بردارید، بصورت معکوس و به آرامی بر روی پوست فشار دهید و تا زمانی که احساس کشش بر روی پوست ایجاد شود، صبر کنید.
  4. سپس فنجان را به آرامی به اطراف بکشید. ( بهتر است از ناحیه مرکزی صورت شروع کنید)

نکته: اگر پوست حساسی دارید، قبل از بادکش درمانی صورت در خانه حتما با یک متخصص مشورت کنید.

مراقبت‌های قبل و بعد بادکش صورت

انجام هر روشی برای مراقبت از پوست الزامات خاص خود را می‌طلبد.

مراقبتهای قبل از بادکش صورت

  • از مصرف داروهایی که منجر به رقیق شدن خودن می‌شوند، خودداری کنید.
  • قبل از شروع بادکش صورت، تمیز کردن پوست، پاکسازی و مرطوب کردن پوست صورت الزامی است.

مراقبت‌های بعد از بادکش صورت

  • انجام بادکش صورت بیش از 2 الی 3 بار در هفته توصیه نمی‌شود.
  • بعد از بادکش صورت، تا می‌توانید آب بنوشید تا رطوب پوست از داخل حفظ شده و دفع سموم سریع‌تر انجام شود.

جمع‌بندی

بادکش صورت به عنوان یکی از روش‌های قدیمی اما موثر، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. این روش درمانی علاوه بر اینکه می‌تواند زیبایی و جوانی را به پوست هدیه کند، منجر به افزایش سلامت پوست خواهد شد. برای بادکش درمانی صورت بهتر است از یک متخصص این حوزه کمک گرفته شود اما امکان انجام آن در خانه نیز وجود دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *