آموزش ماساژ صورت

ماساژ صورت برای لک | آموزش ماساژ برای رفع لک صورت

آموزش ماساژ صورت برای از بین بردن لک

لک صورت یکی از عارضه‌های پوستی بوده که ممکن است بنابر دلایل مختلفی برای هر فردی رخ دهد. لکه‌های صورت معمولا در اندازه و شکل‌های متفاوتی بوجود می‌آیند و ناشی از عوامل مختلفی اعم از آفتاب سوختگی، آکنه، جوش، ژنتیک، بیماری‌های پوستی و … هستند. روش‌های مختلفی برای درمان این عارضه پوستی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ماساژ صورت برای رفع لک اشاره کرد.

لک صورت چیست و چه وعواملی باعث وجود آن می شود؟

بطور کلی لک صورت (به انگلیسی: Facial Blemishes) را می‌توان چنین تعریف کرد؛ هرگونه علامت، لکه، تیرگی، قرمزی، نقاط تیره یا روشن، جوش، آکنه، نقاط سفید، خطوط و خشکی‌های قابل لمس که بر روی پوست ظاهر می‌شوند. این لک‌ها ناشی از عوامل مختلفی بوده و می‌توانند در اثر عوامل خارجی مثل آفتاب، مشکلات داخلی بدن، تغییرات هورمونی، ژنتیک و استفاده از محصولات آرایشی ایجاد شود. لک صورت برای هیچکس خوشایند نیست و می‌تواند بر ظاهر افراد و در نتیجه اعتماد به نفس آن‌ها تاثیر منفی بگذارد. برخی لک‌ها در مدت زمان موقتی بر روی پوست ایجاد شده و بعد از مدتی از بین می‌روند. اما برخی دیگر دائمی بوده و برای درمان آن‌های باید راهکاری اندیشید.

آیا با ماساژ میتوان لک صورت را از بین برد؟

ماساژ از قدیم‌الایام یکی از راه‌های درمان مشکلات بدن و همچنین تسکین روح و آرامش بخشیدن به ذهن بوده و هست. امروزه، ماساژ در مدل‌های مختلفی با اهداف گوناگون برای هر بخش از بدن انجام می‌شود. یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های ماساژ، ماساژ صورت است. ماساژ صورت نه تنها آرامش و تمدد اعصاب را به فرد هدیه خواهد کرد، بلکه منجر به درمان هر نوع مشکل پوستی خواهد شد. همچنین، استرس‌های روزانه را از شما دور کرده و درخشندگی و شادابی را به پوست صورت هدیه خواهد کرد. از جمله فواید ماساژ صورت برای از بین بردن لک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماساژ اصولی صورت منجر به تحریک بافت‌های صورت شده و گردش خون را افزایش می‌دهد. همچنین باعث می‌شود اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به سطح پوست رسیده و در نتیجه عارضه‌های پوستی همچون لک‌های صورت را درمان خواهد کرد.
  • ماساژ صورت منجر به تخلیه مایع لنفاوی، تشویق پوست به حذف سموم و کاهش التهاب می‌شود؛ در نتیجه لکه‌ها زودتر از بین خواهند رفت.
  • ماساژ صورت می‌تواند منجر به افزایش اثربخشی محصولات مراقبت از پوست شود. در واقع هنگامی که از کرم‌های درمانی و محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌کنید، آن‌ها را بر روی پوست ماساژ دهید تا به جذب بیشترشان کمک کنید.
  • ماساژ صورت ضمن افزایش گردش خون و شل کردن بافت صورت، میزان برآمدگی‌ها را به حداقل رسانده و لک‌های بجود آمده براثر زخم، جوش و آکنه را از بین خوهد برد.
  • براساس مطالعات انجام شده، استرس می‌تواند لک‌های صورت را تیره‌تر کند. با استفاده از ماساژ صورت، تنش‌ها و استرس‌ها کاهش یافته؛ در نتیجه کل‌ها تا حد زیادی کم‌رنگ‌تر خواهند شد.

آموزش ماساژ صورت برای از بین بردن لک

آموزش ماساژ صورت برای از بین بردن لک

مراحل ماساژ صورت برای از بین بردن لک را می‌توان به شرح زیر بیان کرد:

  • آماده‌سازی اولیه پوست

در قدم اول نیاز است دست‌ها و پوست صورت با استفاده از شوینده مناسب شسته شده و از هرگونه آلودگی تمیز شوند. بهتر است موهای خود را کامل ببندید تا بر روی صورتتان نریزند.

  • آماده‌سازی محصولات مراقبت از پوست مناسب

معمولا برای ماساژ صورت از یک مرطوب‌کننده سبک یا روغن مخصوص باید استفاه شود. بعد از آن، محصول مراقبتی مناسب پوست خود را بر روی صورت بمالید.

  • شروع ماساژ

ماساژ صورت را باید از ناحیه لنفاوی شروع کنید؛ چراکه منجر به آزادسازی مواد سمی شده و به مرور زمان از ایجاد هرگونه سموم در صورت جلوگیری خواهد شد. برای ماساژی ناحیه لنفاوی از نوک انگشتان خود استفاده کرده و بصورت دایره‌ای حرکت کنید.

ناحیه زیر چشم را به آرامی ماساژ داده و با فشار ملایم به سمت گلو پایین بروید. حال از دو طرف چانه مجدد به سمت بالا حرکت کنید.

برای ماساژ اطراف صورت باید در نواحی دور چانه و دهان به مدت یک دقیقه بصورت دایره‌ای حرکت کنید.

برای ماساژ پیشانی ابتدا هر دو سمت شقیقه‌ها را بصورت دایره‌ای ماساژ داده و سپس به سمت مرکز حرکت کنید. مجدد به سمت دو طرف سر حرکت کرده و شروع به حرکات دایره‌ای کنید. این کار را به مدت یک دقیقه ادامه دهید.

برای ماساژ اطراف چشم نیز ابتدا با انگشتان خود را در قسمت داخلی زیر ابرو قرار داده و به سمت خارجی چشم حرکت کنید. ماساژ اطراف چشم باید به آرامی انجام شود؛ بنابراین از ایجاد فشار بیش از حد خودداری نمایید.

بهترین روغن‌های ماساژ صورت برای از بین بردن لک

ماساژ صورت برای رفع لک معمولا با استفاده از روغن‌های مخصوص انجام می‌شود. البته اجباری برای استفاده از روغن نیست اما می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. از جمله انواع روغن ماساژ صورت برای از بین برد لک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روغن آرگان یا روغن بادام برای پوست‌های خیلی خشک و حساس
  • روغن جوجوبا یا روغن کرچک برای پوست‌های معمولی یا پوست‌های مایل به چرب
  • روغن زیتون برای افزایش جوانی و شادابی پوست
  • روغن نارگیل برای از بین بردن خشکی‌های بیش از حد پوست

در صورتی که دوست ندارید پوست صورتتان چرب شود، صرفا از یک مرطوب‌کننده سبک استفاده کنید.

چه مدت برای از بین بردن لک باید صورت را ماساژ دهیم؟

چه مدت برای از بین بردن لک باید صورت را ماساژ دهیم؟

تمامی مراحل ماساژ که در بخش‌های فوقانی گفته شد، هر کدام باید به مدت یک دقیقه انجام شوند. پس از آن که تمام مراحل را پشت سر گذاشتید نیاز است یک بار دیگر آن‌ها را تکرار کنید. در واقع ماساژ صورت بدین صورت می‌تواند اثرگذاری آن در درمان لک را چندین برابر کنید. برای اکثریت افراد 2 الی 3 بار ماساژ صورت در هفته کافیست تا بتوانند به خوبی از اثرات مفید آن بهره‌مند شده و هیچ تحریک یا آسیبی به پوست وارد نکنند.

بهترین زمان ماساژ در ساعات شبانه روز برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد و محدودیت خاصی ندارد اما اگر می‌خواهید بهترین زمان را برای ماساژ صورت خود اختصاص دهید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • قبل از خواب: ماساژ صورت قبل از خواب استرس‌های روزمره را از شما دور کرده و آرامش را به پوست هدیه خواهد کرد. در نتیجه نه تنها خواب بهتری خواهید داشت، بلکه پوست در بهترین شرایط ممکن استراحت خواهد کرد.
  • پس از شستشوی صورت: زمانی که پوست صورت خود را پاکسازی کرده‌اید، بهترین زمان برای ماساژ خواهد بود؛ چراکه منافذ پوست باز بوده و محصولات مراقبتی بهتر جذب خواهند شد.
  • صبح: زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، می‌توانید با ماساژ، ورم و پف پوست صورت را کاهش دهید و با چهره‌ای شاداب روز خود را آغاز نمایید.

جمع‌بندی

ماساژ صورت برای از بین بردن لک یکی از راهکارهای موثر در درمان این عارضه پوستی محسوب می‌شود. لک صورت ناشی از عوامل مختلفی می‌باشد اما درمان آن چندان سخت نیست؛ کافیست چند راهکار ساده از جمله ماساژ صورت را در نظر بگیرید. البته ماساژ صورت نه تنها برای درمان لک موثر بوده، بلکه می‌تواند منجر به کاهش استرس، آرامش ذهن، پاکسازی صورت، خجم دادن نقاط مختلف صورت، از بین بردن پف و افزایش درخشندگی پوست شود. اگر به دنبال آموزش ماساژ صورت هستید، کافیست به آموزشگاه چیستا سر بزنید، این آموزشگاه با داشتن مربی‌های متخصص ، ماساژ را به طور کامل و اصولی به شما یاد خواهد داد. برای ارتباط و آشنایی با قیمت کلاس ماساژهای مختلف با شماره درج شده در سایت تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *