مقالات بلاگ

آموزش کامل ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب

آمورزش کامل ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب

داشتن غبغب برای هیچکس جذاب نیست؛ چراکه فرم صورت را از حالت زیبا و استخوانی خارج می‌کند. برای از بین بردن غبغب روش‌های مختلفی وجود دارد که لیپوساکشن رایج‌ترین آن‌هاست. بعد از انجام این عمل زیبایی همچون هر عمل دیگری نیاز است نکاتی را مدنظر قرار داده و مراقبت‌های لازم را انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب از جمله اقدامات مهم است که فواید بسیار زیادی به همراه دارد. در این بخش با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

لیپوماتیک غبغب چیست؟

غبغب در واقع چربی انباشته شده در زیر چانه و اطراف گردن است که می‌تواند منجر به کاهش زیبایی چهره شود. این معضل عمدتا برای افرادی بوجود می‌آید که با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند. لیپوماتیک غبغب یکی از روش‌های رایج برای از بین بردن این بخش است که با استفاده از دستگاه مخصوص انجام شده و ضمن وارد کردن ضربه، چربی به وجود آمده را خارج می‌کند. به عبارتی دیگر در این روش، به کمک امواج فرابنفش و مکش لوله نازکی به نام کانولا، چربی اضافی از ناحیه زیر چانه، خط فک و گردن بطور دائم از بین خواهد رفت.

اهمیت و تاثیر ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب

بعد از انجام عمل لیپوماتیک غبغب همچون هرنوع عمل دیگری باید مراقبت‌های لازم انجام شوند. ماساژ بعد از لیپوماتیک غبغب یکی از اقدامات مهم است که انجام دادن آن به کسب نتیجه بهتر کمک شایانی خواهد کرد. از طرفی، در صورتی که ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب انجام نشود، احتمال بروز پدیده‌ای به نام فیبروز وجود خواهد داشت. در این حالت مجاری لنفاوی و ناحیه جراحی، متورم و سفت خواهد شد. گاها برای درمان این مشکل فرد مجبور است عمل جراحی دیگری انجام دهد. بنابراین برای جلوگیری از بروز پدیده فیبروز، تنها ماساژ دادن ناحیه عمل شده متناسب با اصول مربوطه کافیست. ماساژ بعد از لیپوماتیک غبغب می‌تواند روند خروج ترشحات را نیز تسریع بخشد.

مزایای ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب

مزایای ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب

همانطور که پیش‌تر گفته شد، ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب می‌تواند از بروز بسیاری از عوارض احتمالی جلوگیری کند. با انجام این عمل جراحی، مجاری لنفاوی دچار اختلال خواهند شد. در نتیجه ترشحاتی در ناحیه عمل جمع شده و منجر به ایجاد تورم و التهاب می‌شوند. ماساژ بهترین و ساده‌ترین راه‌حل برای بهبود این وضعیت محسوب می‌شود. از جمله فواید ماساژ بعد از لیپوماتیک غبغب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماساژ دادن اصولی می‌تواند از تورم ایجاد شده در اثر عمل را تا حد زیادی کاهش دهد.
  • روند خروج و دفع سموم و ترشحات ایجاد شده در اثر عمل را سریع‌تر کرده و از بروز مشکل فیبروز جلوگیری خواهد کرد.
  • دوران نقاهت بعد از عمل را کوتا‌ه‌تر کرده و فرد سریع‌تر بهبود خواهد یافت.
  • جریان گردش خون را بهبود بخشیده و به ترمی مجاری لنفاوی در ناحیه عمل کمک می‌کند.
  • درد و ناراحتی ایجاد شده در اثر عمل را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
  • از ایجاد عفونت بعد از عمل جلوگیری می‌کند.

انواع ماساژ بعد از عمل ساکشن و لیپوماتیک

ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب در سه حالت زیر قابل انجام است:

  • ماساژ دستی

ساده‌ترین نوع ماساژ برای بعد از لیپوساکشن غبغب که برای انجام آن نیاز به هیچگونه ابزار یا دستگاهی نیست. در این حالت ماساژ بصورت دستی و کاملا ملایم و سطحی انجام خواهد شد تا به ناحیه عمل فشار وارد نشود. حرکات باید بصورت دورانی انجام شده و بافت زیر پوست تحت هیچگونه فشاری قرار نگیرد.

  • ماساژ لنفاوی

یکی دیگر از انواع ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب که بر روی غدد لنفاوی انجام می‌شود. این نوع ماساژ تورم بعد از عمل را تا حد زیادی کاهش داده و منجر به تخلیه خونابه‌ها و ترشحات بعد از عمل خواهد شد. همچنین سرعت بهبودی را افزایش می‌دهد.

  • ماساژ با دستگاه

این نوع ماساژ بسیار راحت بوده و به کمک دستگاه‌های ماساژور موجود در بازار انجام می‌شود. دقت کنید برای انجام این نوع ماساژ حتما باید دستگاهی با قابلیت تنظیم میزان ویبره خریداری کنید. دستگاه را بر روی کمترین میزان ویبره تنظیم کرده تا فشاری زیادی به ناحیه عمل وارد نشود.

آموزش ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب

نحوه انجام ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب متناسب با نوع روش انتخابی شما متفاوت خواهد بود. همچنین پزشک متخصص شما موظف است روند انجام ماساژ را بطور کامل شرح دهد. برای ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب رعایت نکات زیر الزامیست:

  • برای شروع، پوست ناحیه غبغب را بدون ایجاد فشار و در آرام‌ترین حالت ممکن به سمت پایین ماساژ دهید.
  • حرکات دورانی برای ماساژ بعد از لیپوساکشن غبغب بسیار مناسب است. ناحیه عمل را با ایجاد حرکات دایره‌ای شکل ماساژ دهید اما مراقب باشید بر روی محل زخم نروید.
  • از دیگر حرکات مناسب برای ماساژ این ناحیه می‌توان به نیشگون گرفتن اشاره کرد. در این حالت باید ناحیه موردنظر را به آرامی بین انگشت اشاره و انگشت شست خود قرار داده و فشار ریزی وارد کنید. سپس انگشتان را باز کرده و پوست را رها کنید تا به حالت اولیه خود بازگردد.

مدت زمان موردنیاز برای ماساژ غبغب بعد از عمل

زمان شروع برای ماساژ غبغب بعد از عمل باید توسط جراح شما تعیین شود؛ چراکه در هر فرد متناسب با شرایط و وضعیت بدنی او متفاوت خواهد بود. اما بطور کلی ماساژ آرام و سبک از 3 الی 4 روز بعد از عمل شروع خواهد شد. ماساژ‌های سنگین‌تر نیز از دو هفته بعد از عمل قابل انجام هستند. تعداد دفعات انجام ماساژ در هر روز برای هر فرد متناسب با میزان شدت جراحی او تعیین می‌شود. هر بار ماساژ غبغب باید بین 10 الی 20 دقیقه انجام شود تا بهترین نتیجه را داشته باشد. نکته قابل توجه اینجاست در صورتی که ماساژ غبغب بعد از عمل بصورت اصولی انجام نشود، دفع ترشحات به خوبی انجام نشده و منجر به ایجاد عفونت خواهد شد.

سخن پایانی

لیپوساکشن غبغب یکی از رایج‌ترین روش‌های برای خلاص شدن از شر چربی‌های زیر چانه و گردن است. برای این که عمل لیپوماتیک غبغب بهترین نتیجه را داشته باشد، باید مراقبت‌های بعد از عمل جدی گرفته شوند. انجام ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک غبغب بسیار حائز اهمیت بوده و مزایای زیادی را به همراه دارد که در این بخش به بررسی جامع آن پرداختیم. اگر به دنبال آموزش ماساژ هستید، حتما با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *