مقالات بلاگ

روغن‌های مناسب برای ماساژ مفاصل | بهترین روغن برای درد زانو

درد مفاصل از جمله مکلات رایج است که می‌تواند بنابردلایل مختلفی از جمله کهولت سن، ضربه، شکستگی، بیماری و … رخ دهد. برای درمان این معضل راه‌حل‌های متعددی وجود دارند. یکی از بهترین کارهایی که می‌توان برای درمان و کاهش درد مفاصل انجام داد، ماساژ ناحیه موردنظر با استفاده از روغن‌های گیاهی است. اگر می‌خواهید بهترین روغن برای ماساژ مفاصل را بشناسید، در این بخش با ما همراه باشید.

آیا روغن در ماساژ مفاصل به بهبود درد کمک می‌کند؟

مفاصل نقش بسیار مهمی در ساختار بدن انسان دارند. در صورتی که مفاصل بدن دچار مشکل یا درد شوند، فعالیت‌های روزمره فرد با اختلال مواجه خواهند شد. برای درمان درد مفاصل راهکارهای زیادی وجود دارند که ماساژ دادن با استفاده از روغن‌های گیاهی یکی از رایج‌ترین آن‌هاست. نکته قابل توجه اینجاست که روغن انتخابی شما برای ماساژ ناحیه موردنظر بدن، تاثیر مستقیمی بر کاهش درد خواهد داشت؛ چراکه هر روغن گیاهی و طبیعی از خواص منحصر به فردی برخوردار بوده و می‌تواند تاثیر مخصوص به خود را داشته باشد.

روغن‌های مناسب برای ماساژ مفاصل

انواع مختلفی از روغن‌های گیاهی و طبیعی وجود دارند. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، هرکدام از این روغن‌های خواص خاص خود را دارند. در ادامه بهترین روغن برای ماساژ مفصل و درمان آرتروز را به شما معرفی خواهیم کرد:

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس یک روغن چندمنظوره است و می‌تواند طیف گسترده‌ای از مشکلات بدن را درمان کند. این روغن دارای خواص ضدالتهابی، بازسازی سلولی و تسکین درد می‌باشد. روغن اسطوخودوس برای ماساژ مفاصل بسیار مناسب بوده و مشکل آرتروز را تا حد زیادی درمان می‌کند. این روغن از گل‌های معطر اسطوخودوس تولید شده و علاوه بر درمان درد مفاصل، خواس بیشمار دیگری نیز دارد. از آنجایی که این روغن دارای رایح تسکین‌دهنده است، استفاده از آن هنگام شب می‌تواند به بهبود کیفیت خواب نیز کمک زیادی کند.

روغن زنجبیل؛ روغن مناسب برای ماساژ مفاصل

روغن زنجبیل

روغن زنجبیل از ریشه گیاه Zingiber Officinale تهیه می‌شود. این روغن از خواص بیشماری از جمله تسکین التهاب، درمان تب و سرماخوردگی، ناراحتی‌های تنفسی، حالت تهوع، دردهای دوران قاعدگی، ناراحتی معده و … برخوردار است. از این روغن می‌توان برای درمان درد مفاصل نیز استفاده کرد. هنگامی که روغن زنجبیل را بر روی ماهیچه‌های خود ماساژ دهید، کاهش درد و التهاب را در کسری از زمان تجربه خواهید کرد. علاوه بر اینکه از روغن زنجبیل می‌توانید برای ماساژ درمانی استفاده کنید، امکان مصرف آن بصورت خوراکی نیز وجود دارد.

روغن اکالیپتوس

روغن اکالیپتوس از دیگر گزینه‌های مناسب برای ماساژ مفصل است که از مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان برخوردار می‌باشد. این روغن خاصیت ضدالتهابی داشته و به کاهش درد کمک زیادی می‌کند. همچنین می‌تواند ناراحتی‌های عضلانی را به خوبی درمان کند. از دیگر خواص این روغن می‌توان به ضداسپاسم، ضدعفونت، کاهش استرس و رفع خستگی بدن اشاره کرد. ماساژ درمانی با استفاده از روغن اکالیپتوس می‌تواند منجر به افزایش گردش خون شده و درد مفاصل را تا حد زیادی کاهش دهد. این روغن برای کسانی که دچار مشکلات زیر شده‌اند بسیار مناسب است:

  • رگ به رگ
  • گرفتگی ماهیچه
  • کمردرد
  • رماتیسم
  • دردهای عصبی

روغن کندر

کندر از جمله گیاهانیست که در طی قرن‌های بسیار توسط طبیبان و پزشکان برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. روغن کندر برای درمان درد مزمن و التهاب بسیار مناسب بوده و به دلیل داشتن اسیدبوسولیک، برای ماساژ مفاصل کاملا مناسب است. از دیگر خواص کندر می‌توان به کاهش مشکلات خودایمنی سیستمیک و جلوگیری از آسیب دیدن غضروف‌ها اشاره کرد. همچنین این روغن برای نرم‌کننده پوست، درمان زگیل، درمان ریزش مو، درمان گزش حشرات و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روغن مرزنجوش؛ روغن مناسب برای ماساژ مفاصل

روغن مرزنجوش

روغن مرزنجوش از دیگر گزینه‌های مناسب برای ماساژ مفصل است که خواص بیشماری دارد. این روغن در تسکین درد مفاصل و عضلات بسیار موثر بوده و خستگی بدن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. روغن مرزنجوش برای درمان سردرد، سینوزیت، سرماخوردگی، برونشیت، آسم، استرس، بی‌خوابی، دردهای عضلانی و بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز مناسب است. یکی از دلایل مفید بودن روغن مرزنجوش این است که بطور مستقیم بر عملکرد مغز تاثیر می‌گذارد. اگر دچار اسپاسم اندام‌های عضلانی شده‌اید، ماساژ درمانی با استفاده از روغن مرزنجوش این مشکل را برطرف خواهد کرد.

روغن رزماری

رزماری؛ گیاهی سرشار از خواص متعدد برای بخش‌های مختلف بدن که از روغن آن برای ماساژ مفاصل نیز استفاده می‌شود. روغن رزماری از خواص ضدالتهابی برخوردار بوده و به عنوان یک تسکین‌دهنده قوی در دنیا شناخته شده است. روغن رزماری برای کاهش دردهای ناشی از عوارض بعداز عمل‌های جراحی نیز بسیار موثر می‌باشد. تحقیقات نشان داده که اثرات ضددرد این روغن از استامینوفن نیز بیشتر است؛ با این تفاوت که هیچگونه عارضه‌ای ندارد. همچنین، روغن رزماری می‌تواند بسیاری از مشکلات مربوط به پوست و مو را نیز برطرف کند.

روغن آووکادو

یکی دیگر از بهترین روغن‌ها برای ماساژ مفاصل، روغن آووکادو است. این روغن سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری از جمله اسیدلینولئیک، اسیداولئیک، اسید لینولنیک، بتاکاروتن، بتاسیتوسترول، لسیتین است. خاصیت ضدالتهابی این روغن می‌تواند به کاهش درد مفاصل کمک زیادی کند. همچنین در درمان چین و چروک پوست نیز بسیار موثر خواهد بود. از آنجایی که روغن آووکادو غلظت بالایی دارد، توصیه می‌شود برای استفاده جهت ماساژ مفاصل، با یک روغن سبک‌تر آن را ترکیب کنید.

نحوه استفاده از روغن در ماساژ مفاصل برای کاهش درد

ماساژ درمانی یکی از بهترین راهکارهای برای رفع مشکلات مفصلی محسوب می‌شود. این راه درمانی اگر با استفاده از روغن‌های مخصوص ضددرد مفاصل انجام شود، تاثیر بسیار بیشتر و قابل توجهی در کاهش دردهای مزمن کمر، زانو و هر مفصل دیگری خواهد داشت. برای این کار کافیست مقداری از روغن انتخابی خود را بر روی موضع موردنظر ریخته و شروع به ماساژ دادن کنید. بدین ترتیب عضلات و ماهیچه‌ها شل شده و التهاب بافت عضلانی بهبود خواهد یافت.

جمع‌بندی

دردهای عضلانی و مفصلی بسیار عذاب‌آور هستند و می‌توانند تبدیل به یک کابوس برای فرد شوند. درمان چنین معضلاتی از طریق روش‌های مختلف امکان‌پذیر است اما گاها این دردها بطور دائمی با فرد می‌مانند و با ایجاد هرگونه فشار مجدد تحریک می‌شوند. ماساژ درمانی یکی از راهکارهای موثر برای کاهش دردهای مفصلی است. برای این کار بهتر است از روغن‌های مخصوص ماساژ مفصل استفاده نمایید تا تاثیر ماساژ چندین برابر شده و فرایند تسکین درد سریع‌تر انجام شود. در این مطلب سعی کردیم بهترین روغن‌ برای ماساژ مفاصل را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *