مقالات بلاگ

چند نوع ماساژ داریم؟ معرفی انواع ماساژ

چند نوع ماساژ داریم؟ معرفی انواع ماساژ

امروزه ماساژ به یکی از رایج‌ترین شیوه‌ها برای بهبود سلامت جسم و روان تبدیل شده است. تنوع ماساژ در جهان بسیار زیاد است. هر کدام از انواع ماساژ با تکنیک‌های مخصوص به خود می‌توانند یک نوع بیماری را درمان کنند. این موضوع باعث شده است تا برخی از پزشکان برای بهبود وضعیت بیماران، جلسات ماساژهای مختلف برای آن‌ها تجویز کنند.

اگر شما هم دوست دارید تا با انواع ماساژ آشنا شوید، خواندن این مقاله از چیستا را از دست ندهید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع مختلفی از ماساژهای تخصصی و فواید و شرایط هر کدام از آنها آشنا کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

ماساژ چیست؟

فشار دادن، نوازش و ورز دادن عضلات احساس خوبی برای افراد به همراه دارد. ماساژ به صورت اصولی باید توسط متخصص ماساژ مجاز انجام‌ بگیرد. ماساژ درمانگر و ماسور با اعمال تکنیک‌های مختلف، بر روی عضلات و بافت‌های نرم بدن فشار وارد می‌کند. این کار باعث می‌شود تا سیستم عصبی شما از هرگونه استرس، تنش و… رها شود. در نتیجه بعد از انواع ماساژ همیشه احساس خوبی خواهید داشت و آرامش از دست رفته دوباره به بدن شما باز می‌گردد.

در واقع ماساژِ عضلات و بافت‌های نرم بدن کمک می‌کند تا سیستم عصبی شما تحریک شود. این موضوع کمک می‌کند تا خون و مایع لنفاوی به حرکت دربیاید؛ در نتیجه سلول‌های بدن را وادار می‌کند تا هورمون و مواد شیمیایی ترشح کنند. تعداد دفعات مورد نیاز برای ماساژ بستگی به میزان درد و یا نیاز شما دارد. به صورت کلی اگر به طور منظم به جلسه ماساژ بروید، بیشترین فایده را برای شما خواهد داشت.

ماساژهای منظم کمک می‌کنند تا بدن شما دوباره احیا شود و دردهای روزمره ناشی از کار زیاد و یا جراحات تسکین پیدا کنند.

فواید ماساژ

از آنجایی که هنگام ماساژ تمامی قسمت‌های بدن درگیر می‌شوند، در نتیجه این موضوع می‌تواند به طور همزمان تاثیرات مثبتی بر روی سلامت روح و جسم بگذارد. به صورت کلی انواع ماساژ می‌توانند فواید زیر را برای شما به ارمغان بیاورند:

تسکین سردردها

اگر از سردردهای خود خسته شده‌اید، ماساژ می‌تواند از تعداد دفعات سردردهای شما بکاهد. به خصوص سردردهای میگرنی که اغلب ناشی از استرس و کم‌خوابی هستند. با ماساژهای منظم می‌توانید استرس را از خود دور کرده و کیفیت خواب شبانه خود را بهبود ببخشید. از طرفی دیگر برخی از سردردها ناشی از گرفتگی گردن و شانه‌‌ها هستند. انواع ماساژ کمک می‌کند تا گرفتگی‌های این نواحی از بین برود و سردردهای شما کاهش پیدا کنند.

تسکین دردهای مزمن

گاهی ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که درد بیش از چند هفته شما را درگیر خود کرده باشد. در برخی از شرایط حتی مصرف داروهای مسکن نیز کارساز نیست. در چنین شرایطی برای تسکین این دردهای مزمن، استفاده از ماساژ را به شما پیشنهاد می‌دهیم. چرا که در ماساژ، میزان سروتونین در بدن افزایش پیدا می‌کند؛ در نتیجه بعد از مدتی درد کمتری را در عضلات خود احساس خواهید کرد. در این شرایط یک ماسور حرفه‌ای با انجام تکنیک‌های مختلف ماساژ می‌تواند به شل کردن و رهاسازی عضلات و ماهیچه‌ها و همینطور تسکین درد کمک کند.

کاهش افسردگی

زندگی امروزی همه به اضطراب و استرس گره خورده است. برای مقابله با استرس‌های روزمره و افسردگی پیشنهاد می‌کنیم که به ماساژ درمانی پناه ببرید. برخی از انواع ماساژها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند آرامش را برای افراد به ارمغان بیاورند. ماساژ با افزایش سروتونین در بدن، می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود ببخشد و اضطراب شما را کنترل کند.

تسکین کمردرد

بسیاری از افراد برای درمان کمردرد به دنبال شرکت در جلسات ماساژ هستند. اگر شما هم با چنین دردی دست و پنجه نرم می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که برای بدتر نشدن وضعیت بدنی خود، حتما از جلسات ماساژ استفاده کنید. چرا که ماساژ درمانگر می‌تواند با پیدا کردن دلیل اصلی کمر درد شما و انجام تکنیک‌های خاص بر روی کمر، دردهای این ناحیه را تسکین ببخشد.

بهبود گردش خون

انجام انواع ماساژ نه تنها در کوتاه‌‌مدت، بلکه در دراز مدت می‌تواند فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن شما داشته باشد؛ بنابراین نباید ارزش ماساژ را دست کم بگیرید. با انجام ماساژ، جریان خون در بدن شما بهبود پیدا می‌کند. در نتیجه این موضوع باعث می‌شود تا خون در عضلات و بافت‌های آسیب‌دیده به خوبی جریان پیدا کند و بهبودی شما سریع‌تر اتفاق بیفتد.

علاوه بر این فشار وارد شده بر روی قسمت‌های مختلف عضلات بدن باعث می‌شود تا جریان لنفاوی به خوبی انجام بگیرد و اسید لاکتیک در بافت‌های بدن از بین برود.

بهبود وضعیت بدن

علت اصلی انواع دردها مانند کمردرد، درد و گرفتگی گردن و… وضعیت قرار گیری نامناسب عضلات و بدن است. به عنوان مثال کسانی که عادت دارند زمان طولانی پشت میز بنشینند، معمولا گردن و پشت آنها در وضعیت خوبی قرار ندارد. اگر شرایط شغلی شما ایجاب می‌کند تا مدت زمان طولانی در این وضعیت باشید، بهتر است به صورت منظم ماساژ دریافت کنید. انواع ماساژ کمک می‌کند تا بدن شما در وضعیت خوبی قرار بگیرد.

چند نوع ماساژ داریم ؟ معرفی انواع ماساژ

بسیاری از کسانی که به دنبال یادگیری ماساژ یا شرکت در جلسات ماساژ هستند، همیشه با این سوال مواجه می‌شوند که چند نوع ماساژ داریم؟ هر کدام از انواع ماساژ با تکنیک‌های مختلفی که دارند بر روی قسمت خاصی از بدن و با شیوه‌ای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. ماساژ دهنده برای کاهش درد بدن و با توجه به نوع ماساژ، فشارهای ضعیف و قوی به عضلات وارد می‌کند. از انواع مختلف ماساژ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- ماساژ سوئدی

اگر استرس و اضطراب فراوانی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که برای آرامش ذهن خود از ماساژ سوئدی استفاده کنید. ماساژ سوئدی جزو ماساژهای آرام به حساب می‌آید. به طوری که در طول ماساژ، احساس آرامش کاملی خواهید داشت. در ماساژ سوئدی کل بدن شما به آرامی ماساژ دریافت می‌کند و کمک می‌کند تا گره‌های عضلانی بدن شما باز شوند. ماساژور در ماساژ سوئدی به مدت 60 تا 90 دقیقه از مشت و مال، نوازش‌های طولانی‌مدت، حرکات دوار عمیق، لرزاندن، ضربه‌ زدن و… برای ماساژ استفاده می‌کند. حس آرامش بعد از این ماساژ بسیار دوست‌داشتنی است.

ماساژ تایلندی

2- ماساژ تایلندی

یکی از انواع ماساژ برای کسانی که به شکل فعال‌تری از ماساژ علاقه دارند، ماساژ تایلندی است. این ماساژ با بهبود جریان خون و سطح انرژی می‌تواند برای درمان انواع دردها و از بین رفتن استرس‌ها یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب باشد. حرکات در ماساژ تایلندی شباهت بسیاری به حرکت‌های کششی در یوگا دارد. در این نوع ماساژ ممکن است ماسور از کف دست و انگشتان شما برای اعمال فشار بر روی بدن خودتان استفاده کند. زمان این ماساژ بین 60 تا 90 دقیقه است. شما می‌توانید هنگام ماساژ لباسی گشاد بر تن داشته باشید. اگر شما هم علاقه به یادگیری این نوع ماساژ دارید، می‌توانید در دوره ماساژ تایلندی آموزشگاه چیستا شرکت کنید.

ماساژ شیاتسو

3- ماساژ شیاتسو

همانطور که از نام این نوع ماساژ مشخص است، این ماساژ به سبک ژاپنی انجام می‌گیرد. ماساژور در ماساژ شیاتسو بر روی کانال‌های انرژی و مریدین‌ها فشار وارد می‌کند تا جریان انرژی در بدن به حالت تعادل برسد و سلامتی فرد دوباره به او بازگردد. انتخاب ماساژ شیاتسو از میان انواع ماساژ برای افرادی که دچار سردرد، کمردرد و استرس هستند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. بعد از انجام این نوع ماساژ احساس بسیار خوبی در جسم و ذهن خود خواهید داشت. افزایش انعطاف‌پذیری، کاهش استرس، تنفس عمیق و… از جمله مزایای این نوع ماساژ به شمار می‌روند.

ماساژ سنگ داغ و سنگ سرد یکی از انواع ماساژ

4- ماساژ سنگ داغ و سنگ سرد

اگر درد و تنش‌های عضلانی، آرامش شما را تحت تاثیر قرار داده است، پیشنهاد می‌کنیم که از ماساژ سنگ داغ و سنگ سرد استفاده کنید. در این نوع ماساژ در کنار استفاده از دست، از سنگ‌های داغ نیز استفاده می‌شود. استفاده از سنگ‌های داغ در این نوع ماساژ به تسکین درد، افزایش آرامش، بهبود جریان خون و… کمک می‌کند. برای این منظور درمانگر با قرار دادن سنگ‌های داغ بر روی قسمت‌های مختلف بدن و وارد کردن فشار ملایم بر روی آنها، دردهای شما را تسکین می‌بخشد. برخی از ماساژورها در کنار استفاده از سنگ‌های داغ، از سنگ‌های سرد نیز استفاده می‌کنند.

ماساژ رفلکسولوژی

5- ماساژ رفلکسولوژی

اگر کار و مشغله روزانه باعث شده است تا سطح انرژی بدن شما کاهش پیدا کند، با ماساژ رفلکسولوژی به عنوان یکی از انواع ماساژ می‌توانید آرامش از دست رفته خود را دوباره احیا کنید. این نوع ماساژ برای کسانی که دوست ندارند تا تمام بدنشان لمس شود، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. ماساژور به مدت 30 تا 60 دقیقه فشار بسیار ملایم تا نسبتا محکمی را بر روی قسمت‌های مختلف بدن شما از جمله پاها، دست‌ها و گوش‌ها وارد می‌کند.

ماساژ بارداری

6- ماساژ بارداری

برخلاف تصور بسیاری از افراد، ماساژ بارداری و یا همان ماساژ پیش از زایمان یک روش بی‌خطر برای زنانی است که دوست دارند تا در طول بارداری ماساژ دریافت کنند. اغلب خانم‌ها در دوران بارداری دچار تنش‌های عضلانی و استرس می‌شوند. ماساژ دهنده در ماساژ مخصوص دوران بارداری بر روی کمر، باسن و پاها فشار بسیار کمی را وارد می‌کند. البته توجه به این نکته ضروری است که بهتر است در سه ماه اول دوران بارداری به دلیل احتمال سقط جنین از انجام انواع ماساژ خودداری کنید.

ماساژ رایحه درمانی؛ آروماتراپی

7- ماساژ رایحه درمانی (آروماتراپی)

اگر به درمان عاطفی نیاز دارید، ماساژ رایحه درمانی را امتحان کنید. کاهش استرس و اضطراب، تقویت روحیه، کاهش علائم افسردگی، تسکین تنش‌های عضلانی، برطرف شدن دردها و… از جمله مزایای این نوع ماساژ به شمار می‌آیند. در این نوع ماساژ از روغن‌های معطر برای ماساژ بدن استفاده می‌شود. ماسور با وارد کردن فشار‌های نرم و آرام بر روی بدن شما کمک می‌کند تا روغن به خوبی جذب پوست شما شود. از طرفی دیگر پخش‌کننده روغن معطر کمک می‌کند تا هرگونه استرس و اضطراب از شما دور شود.

ماساژ ورزشی

8- ماساژ ورزشی

اگر بعد از انجام یک ورزش خاص، دائما دچار یک نوع آسیب عضلانی می‌شوید و یا بدن شما مستعد آسیب است، پیشنهاد می‌کنیم که ماساژ ورزشی را در برنامه روتین ورزشی خود قرار دهید. با انجام این نوع ماساژ می‌توانید جلوی آسیب‌ها و صدمات ورزشی را بگیرید. علاوه بر این، انعطاف‌پذیری و عملکرد بدنی شما بعد از هر بار دریافت ماساژ ورزشی به عنوان یکی از انواع ماساژ بیشتر خواهد شد. شما می‌توانید از این نوع ماساژ هم برای کل بدن و هم برای برخی از قسمت‌های بدن خود استفاده کنید. ماساژور بسته به نوع مشکل شما می‌تواند از فشار عمیق و یا نوازش‌های آرام استفاده کند. با شرکت در دوره ماساژ ورزشی ، شما به یکی از بهترین متخصصان ورزشی تبدیل می‌شوید که می‌توانید ورزشکاران که آسیب دیده‌اند را درمان کنید.

ماساژ نقطه ای ماشه ای

9- ماساژ نقطه‌ای ماشه‌ای

گاهی ممکن است که درد در یک بافت عضلانی منجر به احساس درد در سایر قسمت‌های بدن نیز شود که به آن تریگر پوینت می‌گویند. برای برطرف کردن این درد مزمن پیشنهاد می‌کنیم که از ماساژ تریگر پوینت و یا همان ماشه‌ای استفاده کنید. هدف اصلی در این ماساژ کاهش درد در نقطه مورد نظر است که باعث می‌شود تا درد کلی بدن شما از بین برود. در این نوع ماساژ، ماساژ دهنده از ترکیب نوازش‌های روان و عمیق و گاهی قدرتمند استفاده می‌کند. این ماساژ بین 60 تا 90 دقیقه طول می‌کشد و ماسور علاوه بر ماساژ کل بدن، بر روی نواحی خاص نیز تمرکز می‌کند.

ماساژ سنگ داغ

10-  ماساژ شمع داغ

شمع‌ درمانی یکی از انواع ماساژ به شمار می‌آید. همانطور که از نام این نوع ماساژ مشخص است، به کمک شمع‌های معطر و مغذی مخصوص ماساژ، بدن شما ماساژ داده می‌شود. معمولا این نوع شمع‌ها، موم‌ها و روغن‌های گیاهی سازگار با پوست هستند که در دمای پایین ذوب می‌شوند و هیچگونه آسیبی به پوست بدن وارد نمی‌کنند. اگر شما هم به دنبال یک ماساژ آرام‌بخش و تسکین‌دهنده هستید، ماساژ شمع را امتحان کنید.

11-  ماساژ روسی

تکنیک‌های استفاده شده در ماساژ روسی ، شباهت بسیار زیادی به ماساژ ورزشی دارد. اما با این تفاوت که حرکات در این نوع ماساژ آرام‌تر و نرم‌تر هستند. تمرکز اصلی در ماساژ روسی بر روی گرمای تولید شده از طریق اصطکاک دست ماسور با بدن فرد است؛ بنابراین ماسور از ترکیب ارتعاش به همراه اصطکاک و گرما استفاده می‌کند. کاهش دردهای عضلانی، از بین رفتن سفتی عضلات، کاهش استرس‌های ذهنی و… از جمله مزایای استفاده از ماساژ روسی است.

ماساژ چینی

12-  ماساژ چینی

ماساژ چینی و یا همان ماساژ توینا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین انواع ماساژ به شمار می‌آید. در این روش، ماسور به کمک نوک انگشتان خود، فشار ملایمی را بر روی برخی از نقاط خاص بدن وارد می‌کند. معمولا ماساژ چینی به همراه طب سوزنی انجام می‌گیرد.

13-  ماساژ هندی

اگر احساس درد در قسمت پشت، شانه‌ها، گردن و سر خود دارید، ماساژ هندی کمک می‌کند تا برای همیشه از دردهای قسمت فوقانی بدن خود نجات پیدا کنید. در این نوع ماساژ، گره‌های عضلانی پشت بدن شما آزاد می‌شوند. علاوه بر این، ماساژ هندی با افزایش گردش خون در سر، کمک می‌کند تا میزان خون‌رسانی بدن شما افزایش پیدا کند. در این روش از روغن‌های گیاهی برای ماساژ بدن استفاده می‌شود. در این روش ماسور به صورت آرام و با انجام حرکات و ضربه‌های ریتمیک درد بدن شما را از بین می‌برد.

ماساژ هربال

14-  ماساژ هربال

برای رفع مشکلات جسمی و روحی خود به جای استفاده از داروهای شیمیایی استفاده از ماساژ هربال را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در این نوع ماساژ، ماساژ دهنده از یک نوع توپ کمپرس گیاهی استفاده می‌کند و کمک می‌کند تا دردهای شدید شما کاهش پیدا کنند. افزایش گردش خون، سم‌زدایی از بدن، درمان بی‌خوابی، کاهش استرس و اضطراب، رفع گرفتگی عضلات، درمان مشکلات پوستی، افزایش جریان انرژی بدن و… از جمله مزایای استفاده از ماساژ هربال به عنوان یکی از انواع ماساژ به شمار می‌آید.

ماساژ صورت

15-  ماساژ صورت

ماساژ صورت مزایای بسیار زیادی دارد؛ بنابراین ارزش این را دارد که برخی از زمان‌های خود را به ماساژ صورت اختصاص دهید. این ماساژ به صورت اختصاصی بر روی قسمت‌های مختلف صورت از جمله پیشانی، شقیقه‌ها، گونه‌ها، پلک‌ها، ابروها و… انجام می‌گیرد. بعد از ماساژ صورت جریان خون افزایش پیدا کرده و چین و چروک صورت کاهش پیدا می‌کند. کافی است تا یک بار انجام دهید تا نتایج درخشان آن را بر روی پوست صورت خود مشاهده کنید.

آموزشگاه چیستا برای علاقه‌مندان به یادگیری این نوع ماساژ، دوره ماساژ صورت را برگزار می‌کند. برای اطلاع از شرایط ثبت نام می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

ماساژ نمک

16-  ماساژ نمک

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که بعد از انجام یک کار سنگین، دچار درد در قسمت‌های مختلف بدن خود شوید. برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم که چند جلسه ماساژ نمک انجام دهید. تماس مستقیم پوست با نمک دریا باعث می‌شود تا دردهای شما تسکین پیدا کنند. علاوه بر این، ماساژ نمک به عنوان یکی از انواع ماساژ به پاکسازی پوست بدن شما کمک می‌کند. بهبود کیفیت خواب، شفاف و روشن‌تر شدن پوست، کاهش فشار خون، آرامش روح و… از دیگر فواید این نوع ماساژ هستند.

ماساژ لاغری

17-  ماساژ لاغری

اگر اضافه وزن دارید، می‌توانید به کمک ماساژ لاغری به عنوان یکی از انواع ماساژ برای سوزاندن چربی‌های اضافی پهلوها، بازوها و ران‌ها استفاده کنید. در این روش شما به صورت کاملا ریلکس دراز می‌کشید. سپس ماسور با استفاده از روغن‌های لاغری، مقداری از آن را به نواحی مورد نظر می‌ریزد. سپس مالش در این قسمت‌ها باعث شکستن و جابجا شدن چربی‌ها می‌شود.

اگر تمایل به یادگیری دوره ماساژ لاغری دارید، می‌توانید در کلاس‌های آموزشگاه چیستا برای انجام این نوع ماساژ شرکت کنید.

18-  ماساژ کلاسیک

هدف در ماساژ کلاسیک این است که مواد زائد از بدن خارج شوند. این کار از طریق تحریک قسمت‌های مختلف بدن از جمله عضلات، تاندون‌ها و ماهیچه‌ها انجام می‌گیرد. در روش کلاسیک، ماسور به صورت سطحی، عمقی، فشاری و یا حتی نوازشی برای ماساژ قسمت‌های مختلف بدن استفاده می‌کند. این نوع ماساژ با تاثیرات مثبت خود بر روی گردش خون، بافت‌ها و عضلات بدن، دستگاه‌های لنفاوی، سیستم گوارشی و… می‌تواند سلامت جسمی و روحی را برای شما به ارمغان بیاورد.

19-  ماساژ تخلیه لنفاوی

یکی از روش‌های بسیار موثر جهت دفع مواد زائد از بدن، انجام ماساژ تخلیه لنفاوی است. بعد از انجام این نوع ماساژ عملکرد سیستم لنفاوی شما بهبود پیدا می‌کند. در نتیجه هر نوع ویروس، باکتری، ضایعات سلولی، مایع‌های اضافی و… از بدن شما تخلیه می‌شوند. این موضوع کمک می‌کند تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود و دیرتر دچار بیماری‌های مختلف شوید.

ماساژ یومی هو

20- ماساژ یومی هو تراپی

ماساژ یومی هو تراپی یکی از انواع ماساژ بدون درد است که ماساژور با ورز دادن و فشار دادن بافت‌های بدن، باعث بهبود گردش خون می‌شود. این ویژگی کمک می‌کند تا عملکرد عضلات و اندام‌ها بهبود پیدا کند. اگر شما هم به فکر سلامت کلی بدن خود هستید، به کمک مزایای این ماساژ می‌توانید بسیاری از بیماری‌های خود را درمان کنید. تکنیک‌های این ماساژ می‌تواند برای درمان مشکلاتی مانند سیاتیک، سردرد، درد قاعدگی، درد شانه، بیماری‌های کبدی و… موثر باشد.

ماساژ شکلات

21- ماساژ شکلات داغ

یکی از خاص‌ترین و لاکچری‌ترین سبک‌های ماساژ ، ماساژ شکلات داغ است. این نوع ماساژ شباهت بسیار زیادی به ماساژ سوئدی دارد. چرا که از تکنیک سوئدی برای ماساژ بدن استفاده می‌شود. اما تنها تفاوت آن با ماساژ سوئدی در این است که در این نوع ماساژ به جای استفاده از روغن‌های گیاهی و یا شمع‌های مخصوص ماساژ، از شکلات داغ استفاده می‌شود. استفاده از شکلات در این نوع ماساژ به انعطاف‌پذیری پوست، کاهش چین و چروک، رطوبت‌رسانی به پوست، کاهش دردهای عضلانی و… کمک می‌کند.

ماساژ درمانی

22-  ماساژ درمانی

همانطور که از نام این نوع ماساژ مشخص است، فرد متخصص به کمک برخی تکنیک‌‌های خاص و از طریق فشار آوردن بر روی عضلات و بافت‌های بدن، دردهای عضلانی شما را کاهش می‌دهد و سلامتی را برای بدن شما به ارمغان می‌آورد. در ماساژ درمانی ، ماساژ درمانگر از طریق نوک انگشتان، دست‌ها و آرنج جهت فشار آوردن عمیق بر روی بافت بدن استفاده می‌کند.

برای یادگیری ماساژ درمانی می‌توانید در دوره ماساژ درمانی آموزشگاه چیستا تحت نظر اساتید برجسته شرکت کنید.

23 – ماساژ ژاپنی

ماساژ ژاپنی یکی از تکنیک‌های ماساژ معروف جهان است که اصول عمیقی از تنظیم انرژی بدن را دنبال می‌کند. این ماساژ بر اساس ایده‌آل‌های تنظیم تغذیه و تعادل انرژی در داخل بدن برای حفظ سلامتی و رفاه فیزیکی و روحی طراحی شده است. در ماساژ ژاپنی ، ماساژورها از فشارهای متفاوت و جنبش‌هایی که در نقاط خاصی از بدن انجام می‌شود، برای تسکین درد، کاهش تنش‌های عضلانی، بهبود گردش خون و افزایش احساس آرامش و آرامش استفاده می‌کنند. این تکنیک به عنوان یکی از راه‌های معتبر درمانی و آرامش‌بخش به شمار می‌آید و در سراسر دنیا برای ارتقاء سلامتی و تعادل روانی بهره‌برداری می‌شود.

24 – ماساژ ریلکسی

ماساژ ریلکسی یک تکنیک ماساژ آرامش‌بخش و طبیعی است که هدف اصلی آن کاهش تنش‌ها و استرس‌های روزمره بدن و ذهن است. این نوع ماساژ با استفاده از حرکات نرم و آرامش‌بخش به طور عمده بر روی عضلات نیز انجام می‌شود. از روغن‌های معطر و اسانس‌های گیاهی برای افزودن بوی خوشایند و تقویت اثر آرامش‌بخش ماساژ نیز استفاده می‌شود. این نوع ماساژ به شما اجازه می‌دهد تا در محیطی آرام و آرامش‌بخش از استراحت و ریکاوری بدن لذت ببرید، عضلات خود را به تسکین برسانید و از استرس‌های روزانه و اضطراب دور شوید. ماساژ ریلکسی برای بهبود کیفیت خواب، کاهش درد و تسکین درد عضلانی، و افزایش روحیه و تمرکز معروف است.

25 – ماساژ لومی لومی

ماساژ لومی لومی یک تکنیک ماساژ آرامش‌بخش و ارتقاء کننده تعادل جسمانی و روحی است که اصول اصیل تنظیم انرژی در بدن را دنبال می‌کند. این تکنیک در سرزمین هاوائی و پلی‌نزی به عنوان رسم و فرهنگی جلب انتباه شده است. در جریان ماساژ لومی لومی ، ماساژورها با حرکات نرم و ریتمیک خود به کمک دست‌ها، کوک‌ها، و حتی ساقه‌های گیاهان، فشار و ماساژ را بر روی بدن فراهم می‌کنند. این تجربه آرامش‌بخش به تسکین دردهای عضلانی، افزایش گردش خون، و تحقق تعادل درونی کمک می‌کند. ماساژ لومی لومی اغلب به عنوان یک راه برای بازسازی جسم و ذهن، و بهبود روحی و جسمی مطرح می‌شود و به عنوان یکی از تجربیات ماساژ منحصر به فرد و آرامش‌بخش به شمار می‌رود.

آموزش انواع ماساژ در آموزشگاه چیستا

ما در این مقاله در رابطه با انواع ماساژ صحبت کردیم. اگر شما هم به یادگیری و شرکت در دوره‌های مختلف ماساژ علاقه دارید، آموزشگاه چیستا با ارائه دوره‌های مختلف ماساژ در مسیر یادگیری همراه شما خواهد بود. شما می‌توانید در این آموزشگاه به کمک اساتید حرفه‌ای و متخصص دوره‌های مرتبط با ماساژ را سپری کنید و با اخذ مدرک معتبر بین‌المللی ماساژ به انجام آن بپردازید. این آموزشگاه به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه‌ها جهت یادگیری انواع ماساژ به شمار می‌آید که می‌توانید به روزترین و کاربردی‌ترین دوره‌های ماساژ، از جمله ماساژ لاغری، ماساژ صورت، ماساژ تایلندی و… را به خوبی یاد بگیرید.

در این دوره‌ها شما می‌توانید صفر تا صد مفاهیم ماساژ را فرا گرفته تا با تسلط کامل بر روی آنها بتوانید به عنوان یک ماساژور حرفه‌ای برای خود کسب درآمد کنید. برای اطلاع از سایر شرایط شرکت در دوره ماساژ آموزشگاه چیستا پیشنهاد می‌کنیم که سری به سایت بزنید تا با سرفصل‌های هر دوره آشنا شوید.

سوالات متداول درباره انواع ماساژ

محبوب‌ترین انواع ماساژ کدام ماساژها هستند؟

از محبوب‌ترین ماساژها در میان ایرانیان می‌توان به ماساژ سنگ داغ، ماساژ سوئدی، ماساژ تایلندی، ماساژ رفلکسولوژی، ماساژ لاغری و … اشاره کرد. 

چرا باید از ماساژ استفاده کنیم؟

ماساژ می‌تواند تاثیرات مثبتی روی روح و روان افراد بگذارد. از مهم‌ترین فواید ماساژ می‌توان به کاهش سردرد، افسردگی، از بین بردن کمردرد و دردهای مزمن اشاره کرد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *