مقالات بلاگ

آموزش ماساژ سنگ داغ | آموزش ماساژ گردن، پا و کمر با سنگ + فیلم

چه کسانی باید از ماساژ سنگ داغ استفاده کنند؟

ماساژ سنگ داغ یکی از محبوب‌ترین ماساژها در ایران و سراسر جهان است. در این مقاله نحوه انجام و آموزش ماساژ سنگ داغ را به صورت مرحله به مرحله به همراه فیلم و متن به شما توضیح می‌دهیم. اگر به دنبال این هستید که متوجه شوید ماساژ سنگ داغ چیست و چه فوایدی دارد، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” ماساژ سنگ داغ ” را مطالعه نمایید. برای آشنایی نحوه آماده کردن سنگ‌ها و سپس ماساژ کمر، گردن و پا با سنگ داغ، در ادامه همراه ما باشید.

لوازم مورد نیاز برای ماساژ سنگ داغ

قبل از شروع به استفاده از ماساژ سنگ داغ باید لوازم مورد نیاز آن را تهیه کنید. از جمله وسایل ماساژ مورد نیاز می‌توان به تخت مخصوص ماساژ، حوله، سنگ بازالت، واحد گرمایش و دماسنج کالیبره شده اشاره کرد. همچنین برای انجام این نوع ماساژ نیاز است تا از روغن‌های مخصوص ماساژ مانند روغن زنجبیل، روغن نعناع، روغن زیتون و… استفاده کنید.

آموزش آماده‌کردن سنگ‌های ماساژ

در این بخش به شما آموزش می‌دهیم که چگونه باید سنگ‌های ماساژ را آماده کنید.

آموزش ماساژ گردن با سنگ داغ

در این بخش و بعد از گرم‌کردن سنگ‌های ماساژ، نحوه ماساژ گردن با سنگ داغ را به شما یاد خواهیم داد.

آموزش ماساژ پا با سنگ داغ

در این قسمت، نحوه انجام ماساژ پا با سنگ توضیح داده شده‌است.

آموزش ماساژ کمر با سنگ داغ

با تماشای این بخش، یاد خواهید گرفت که چگونه با سنگ داغ، کمر را ماساژ دهید.

آموزش گام به گام ماساژ داغ

بعد از تهیه وسایل مورد نیاز برای این نوع ماساژ می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله 1 آموزش ماساژ سنگ داغ 

مرحله اول: آماده‌سازی سنگ‌ها

قبل از شروع به انجام تکنیک‌های این ماساژ، باید محل مناسبی را برای ماساژ آماده کنید. همچنین یک حوله تمیز در کنار تخت ماساژ داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید. حال باید سنگ‌های خود را داغ کنید. بهترین راه برای گرم کردن سنگ‌های ماساژ استفاده از بخاری مخصوص ماساژ سنگی است. پیشنهاد می‌کنیم که برای گرم کردن سنگ‌های ماساژ به هیچ عنوان از وسایلی مانند مایکروویو استفاده نکنید.

سپس برای اندازه‌گیری دمای این سنگ‌ها در ماساژ هات استون می‌توانید یک حوله را بر روی واحد گرمایشی قرار دهید و سنگ‌ها را داخل آن بگذارید. سپس مقداری آب بر روی سنگ‌ها بریزید تا کاملا روی آنها پوشیده شود. حال می‌توانید با دماسنج میزان گرمای سنگ‌ها را تست کنید. دمای مناسب سنگ‌ها باید بین 40 تا 50 درجه سانتی‌گراد باشد. همچنین می‌توانید با در دست گرفتن سنگ‌ها از گرمای بیش از اندازه آنها مطمئن شوید.

مرحله دوم: آماده‌سازی روغن‌ها

در این مرحله روغن مخصوص ماساژ را آماده کنید. می‌توانید از ترکیب انواع روغن در ماساژ استفاده کنید. روغن‌ها را داخل یک بطری ریخته و به خوبی آن را تکان دهید تا با یکدیگر ترکیب شوند.

مرحله سوم ماساژ سنگ داغ

مرحله سوم: شروع ماساژ

در این مرحله از ماساژ گیرنده بخواهید که به پشت بر روی تخت ماساژ دراز بکشد. سپس یک حوله و یا یک دستمال تمیز را بر روی پوست بدن او قرار دهید. در این مرحله می‌توانید تمامی قسمت‌های پوست ماساژ گیرنده را با روغن به آرامی ماساژ دهید. سپس تعدادی سنگ را از آب خارج کرده و به خوبی آنها را خشک کنید. در آموزش ماساژ سنگ داغ هر سنگ را باید در نقطه‌ای خاص از بدن قرار دهید. برای این منظور کافی است تا بین انگشتان پا مشتری، قسمت مرکزی ران، هر شانه، امتداد استخوان سینه، روی هر عضله سینه، گونه و مرکز پیشانی مشتری یک سنگ قرار دهید.

در این مرحله سنگ‌ها را از بین انگشتان پای مشتری برداشته و دوباره داخل آب داغ بیندازید. این کار باعث می‌شود تا سنگ‌ها دوباره گرمای لازم را بدست آورند. حال قسمت بالای پای مشتری را با سنگی که بر روی ران گذاشته‌اید، ماساژ دهید. در حین ماساژ حتما نظر ماساژ گیرنده را در رابطه با میزان فشار جویا شوید. چرا که برخی فشار عمیق‌تر را دوست دارند.

به کمک حرکات دایره‌ای و با لغزاندن سنگ، آن را به سمت بالای بازوها حرکت دهید. در صورت سرد شدن سنگ‌ می‌توانید آن را با یک سنگ دیگر جایگزین کنید. این مراحل را برای گردن، شانه‌ها و پشت گونه‌ها انجام دهید. همچنین می‌توانید دو طرف ستون فقرات را سنگ بچینید. سپس فرایند ماساژ را برای این قسمت از بدن ماساژ گیرنده انجام دهید.

چه کسانی باید از ماساژ سنگ داغ استفاده کنند؟

جلوگیری از سوختگی با سنگ داغ

مدت زمان استفاده از سنگ‌های گرم در طول ماساژ سنگ داغ بستگی به قدرت بدنی مشتری دارد. هر چقدر که قدرت ساختار پوستی بدن ماساژ گیرنده بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری می‌تواند گرمای سنگ‌ها را تحمل کند. در غیر این صورت اگر بدن ماساژ گیرنده ضعیف باشد، ممکن است با سنگ‌های داغ دچار سوختگی شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که اگر به توانایی مشتری در حین انجام این نوع ماساژ شک دارید، بهتر است مدت زمان استفاده از سنگ‌های داغ را محدود کنید.

همچنین شما می‌توانید برای جلوگیری از سوختگی بدن، از هیدراتاسیون و یا همان آبرسانی استفاده کنید. بدون آبرسانی مناسب، آسیب‌دیدگی پوست مشتری دور از انتظار نیست. به خصوص اگر مشتری پوست خشکی داشته باشد، در حین ماساژ احساس سوزش خواهد داشت. برای این منظور استفاده از انواع روغن ماساژ، لوسیون، مرطوب‌کننده‌ها و… را پیشنهاد می‌دهیم.

از طرفی دیگر هیدراته بدن تنها مربوط به پوست بدن فرد نیست. بلکه سیستم داخلی بدن فرد نیز به اندازه بیرون بدن آن مهم است؛ بنابراین بهتر است ماساژ گیرنده قبل از ماساژ هات استون و در حین آن حتما به میزان کافی آب بنوشد.

همچنین توصیه می‌کنیم که برای جلوگیری از سوختگی بدن ماساژ گیرنده، از یک حوله یا ملافه استفاده کنید. این حوله به صورت یک مانع بین بدن مشتری و سنگ داغ قرار می‌گیرد و میزان سوختگی پوست را به حداقل می‌رساند.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل، نحوه انجام ماساژ سنگ داغ را توضیح دادیم. اگر به دنبال یادگیری کامل این ماساژ زیر نظر اساتید باتجربه هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به آموزشگاه چیستا بزنید. این آموزشگاه علاوه بر آموزش ماساژ سنگ داغ به طور کامل، تمام تکنیک‌های دیگر ماساژ را به شما آموزش می‌دهد. همچنین این آموزشگاه بعد از گذراندن دوره ماساژ به شما مدرک معتبر نیز اعطا می‌کند. در نتیجه بعد از گذراندن دوره ماساژ در آموزش ماساژ شما می‌توانید کار خود را در سالن‌های ماساژ شروع کنید. برای آشنایی و اطلاع از نحوه برگزاری کلاس‌ها و قیمت دوره‌های مختلف ماساژ، کافیست با ما تماس بگیرید. مشاوران آموزشگاه ماساژ چیستا شما را به طور کامل و رایگان درباره کلاس‌های ماساژ راهنمایی می‌کنند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *