مقالات بلاگ

مدت زمان مورد نیاز برای ماساژ

مدت زمان مورد نیاز برای ماساژ

ماساژ می تواند راهی برای درمان ، کاهش استرس یا رفع یک مشکل پزشکی باشد. می توانید برای انواع ماساژ به دنبال یک ماساژور باشید. هیچ دستورالعمل استانداردی برای تعداد ماساژهایی که می توانید انجام دهید وجود ندارد، اما یک ماساژدرمانگر یا پزشک شما ممکن است بتواند فرکانس و مدت زمان مناسب را برای نیازهای شما توصیه کند. ماساژ برای درمان آسیب معمولاً بهتر است. در ادامه مدت زمان مورد نیاز برای ماساژ برای شرایط مختلف را توضیح می‌دهیم.

بهترین مدت زمان برای ماساژ چیست؟

فرکانس و مدت ماساژ به نوع ماساژ مورد نظر و ناحیه ای که می خواهید هدف قرار دهید بستگی دارد. بسیاری از مطالعات تحقیقاتی، تعداد دفعات و مدت ماساژ معینی را برای رفع مشکلات سلامت زمینه ای مانند درد یا آسیب توصیه می کنند.

انواع ماساژ

با توجه به ماساژهای مختلف و نحوه انجام آن، مدت زمان آن متفاوت است. در ادامه ماساژهای مختلف را بررسی می‌کنیم:

ماساژ تخلیه لنفاوی

این نوع ماساژ برای تخلیه غدد لنفاوی که تحت تأثیر یک جراحی اخیر یا شرایط پزشکی قرار گرفته اند مفید است. این جریان مایع را در غدد لنفاوی شما تحریک می کند و تجمع مایع را آزاد می کند.

ممکن است در ابتدا به صورت روزانه به این ماساژ نیاز داشته باشید، اما به مرور زمان، می توانید دو یا سه بار در هفته آن را امتحان کنید.

ماساژ تخلیه لنفاوی باید همیشه توسط یک متخصص انجام شود. آنها همچنین می توانند به شما آموزش دهند تا تکنیک های ماساژ خاصی را خودتان انجام دهید.

ماساژ بافت های عمیق

ماساژ بافت عمیق از ضربات آهسته و قوی برای رسیدن به لایه‌های عمیق تر ماهیچه و بافت همبند استفاده می کند. این نوع ماساژ آسیب عضلانی ناشی از صدمات را هدف قرار می دهد.

ممکن است روزانه، چند بار در هفته یا چند بار در ماه برای درد به دنبال ماساژ بافت عمیق باشید. ماساژدرمانگر شما می‌تواند یک فرکانس و مدت زمان را برای رسیدگی به وضعیت سلامت زمینه‌ای که باعث این نوع ماساژ می‌شود، توصیه کند.

زمان مورد نیاز برای ماساژ کامل بدن

ماساژ کامل بدن

ماساژ کل بدن را اغلب ماساژ سوئدی می نامند. این نوع ماساژ باعث آرامش می شود. ممکن است فقط گاهی، هر چند هفته یا هر ماه به دنبال این نوع ماساژ باشید تا به شما کمک کند تمرکز بیشتری داشته باشید و استرس کمتری داشته باشید.

شرایط مختلف چه مدت زمانی ماساژ نیاز دارند؟

ماساژ ممکن است به تسکین علائم خاص دردناک یا کاهش استرس و اضطراب کمک کند. همچنین ممکن است در دوران بارداری مفید باشد. ممکن است برای تسکین درد به ماساژهای مکرر نیاز داشته باشید، یا ممکن است متوجه شوید که ماساژهای کمتر اما برنامه ریزی شده منظم برای سلامت عاطفی شما مفید هستند.

کمر درد

یک ماساژ منظم ممکن است درد کمر شما را کاهش دهد. یک مطالعه منبع معتبر نشان داد که ماساژ بافت عمیق روزانه به مدت 30 دقیقه به مدت 10 روز باعث کاهش درد در بیماران می شود.

کالج آمریکایی منبع مورد اعتماد اکنون ماساژ را به عنوان درمانی برای کمردرد فهرست کرده است که تا 12 هفته طول می کشد.

گردن درد

ماساژ راهی برای تسکین درد گردن در کوتاه مدت است و ماساژ مکرر ممکن است مفیدترین باشد.

یک مطالعه منبع معتبر نشان داد که ماساژ 60 دقیقه ای دو یا سه بار در هفته نسبت به ماساژ 60 دقیقه ای یک بار در هفته یا چند ماساژ 30 دقیقه ای در هفته برای مبتلایان به گردن درد بیشتر سودمند است.

اضطراب و استرس

ممکن است متوجه شوید که یک یا دو بار ماساژ در ماه به کاهش اضطراب و استرس کمک می کند.

بر اساس گزارش معتبر، 66 درصد از کسانی که در سال 2018 به دنبال ماساژ بودند، این کار را برای آرامش و مدیریت استرس انجام دادند.

یک ماساژ 60 دقیقه ای را برای آرامش در نظر بگیرید. طبق اطلاعات، این ماساژ می تواند سطح کورتیزول شما را تا 30 درصد کاهش دهد و سطح سروتونین شما را تا 28 درصد افزایش دهد. ماساژ برای استرس و اضطراب مفید بوده و سلامت روانی شما را بهبود می بخشد.

زمان مورد نیاز ماساژ برای بارداری

زمان مورد نیاز ماساژ برای خانم‌های باردار

یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که ماساژ معمولی و سبک که توسط شخصی در خانه یا یک ماساژدرمانگر انجام می شود ممکن است به وضعیت روانی سالم و کاهش درد پا و کمر کمک کند.

یک ماساژ هفتگی 20 دقیقه ای توسط یک متخصص، یا دو ماساژ 20 دقیقه ای توسط شخصی در خانه، ممکن است برای کاهش اضطراب و استرس و همچنین علائم فیزیکی بارداری کافی باشد.

این مطالعه همچنین نشان داد که ماساژهای 15 دقیقه‌ای در طول هر ساعت زایمان ممکن است زمان کلی زایمان را کاهش داده و مقدار داروی مورد نیاز را کاهش دهد.

فواید ماساژ

ماساژ می تواند فواید زیادی داشته باشد، از جمله:

  • کاهش استرس
  • کاهش درد
  • فشار خون پایین
  • رهایی از تنش عضلانی
  • هشدارها

اگر شرایط سلامت خاصی دارید، ممکن است همیشه ماساژ ایمن ترین فعالیت نباشد. اگر دارید باید احتیاط کنید:

  • شکستگی یا شکستگی استخوان
  • یک اختلال خونریزی
  • زخم های باز یا سوختگی
  • سرطان
  • پوکی استخوان
  • سایر شرایط پزشکی جدی

اگر باردار هستید، ممکن است پزشک یا ماساژدرمان از ماساژ در سه ماهه اول بارداری خودداری کند یا اگر فشار خون بالا دارید، بارداری پرخطر دارید یا اخیراً جراحی کرده اید. فردی را پیدا کنید که در ماساژ قبل از تولد تخصص داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که ماساژ سالم و ایمن برای بارداری دریافت می کنید.

در صورت انجام ماساژ، خطرات کمی وجود دارد. اگر لخته خون دارید یا سابقه لخته شدن خون دارید، قبل از انجام ماساژ باید با پزشک خود مشورت کنید. در طول یک جلسه، لخته‌های خون ممکن است از بین بروند و از طریق رگ‌های خونی به قلب یا ریه‌ها بروند. این می تواند منجر به حمله قلبی یا انسداد شریان شود.

در صورت احساس درد، نباید ماساژ را ادامه دهید یا به دنبال ماساژ بیشتر باشید.

بهترین زمان برای ماساژ

سخن پایانی

دلایل زیادی برای انجام ماساژهای منظم، نیمه منظم یا نادر وجود دارد. ممکن است لازم باشد به یک مشکل پزشکی رسیدگی کنید یا برای برای آرامش و دور شدن از استرس روزمره بخواهید.

نوع ماساژی را که می‌خواهید تعیین کنید و در صورت نیاز به درمان یک بیماری زمینه‌ای، نیازهای خود را با یک ماساژدرمانگر یا پزشک در میان بگذارید.

شما می‌توانید ماساژ را یاد بگیرید و کسب درآمد کنید. برای شرکت در دوره ماساژ می‌توانید به آموزشگاه ماساژ چیستا مراجعه کنید. برای ارتباط با متخصصان این آموزشگاه و شرکت در دوره‌های مختلف کافی است تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *