مقالات بلاگ, آموزش ماساژ صورت

روغن مخصوص ماساژ صورت | 6 روغن مهم برای صورت

روغن مخصوص ماساژ صورت

اغلب افراد به ویژه خانم‌ها از ماساژ صورت برای جوانسازی پوست استفاده می‌کنند. روغن ماساژ صورت جلوی افتادگی و شل شدن پوست را می‌گیرد و زیبایی و شادابی را برای پوست صورت به ارمغان می‌آورد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید، پوست شما همیشه شاداب و جوان به نظر برسد، پیشنهاد می‌کنیم که به طور منظم پوست صورت خود را با روغن‌های مخصوص، ماساژ دهید.

تنوع روغن‌های ماساژ صورت بسیار زیاد است؛ بنابراین هنگام استفاده از این روغن‌ها بهتر است به نوع پوست خود توجه کنید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع روغن در ماساژ آشنا کنیم. ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

فواید ماساژ صورت با روغن

ماساژ صورت یکی از انواع ماساژ است که تاثیرات بسیار زیادی بر روی سلامت و زیبایی پوست صورت می‌گذارد. ماساژ صورت با روغن مخصوص کمک می‌کند تا انگشتان شما راحت‌تر بر روی صورت کشیده شوند. از دیگر مزایای ماساژ صورت با روغن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش گردش خون

میزان گردش خون در پوست صورت با ماساژ بهبود پیدا می‌کند. به خصوص استفاده از روغن مخصوص ماساژ صورت باعث می‌شود تا میزان خون‌رسانی به پوست افزایش پیدا کند و سموم از بدن به راحتی دفع شوند. این موضوع باعث می‌شود تا پوست شما نسبت به قبل شاداب‌تر شده و زیبایی به چهره شما باز ‌گردد.

کاهش پف و سیاهی دور چشم

ماساژ دور چشم باعث افزایش گردش خون در این ناحیه می‌شود؛ در نتیجه با افزایش گردش خون، سیاهی و کبودی دور چشم کاهش پیدا می‌کند و هرگونه پف زیر چشم از بین می‌رود.

کاهش استرس و ایجاد آرامش | فواید ماساژ صورت با روغن

کاهش استرس و ایجاد آرامش

اگر به دنبال یک راهکار بسیار عالی برای کاهش استرس و اضطراب خود هستید، ماساژ صورت می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. با ماساژ صورت مقادیر بسیار زیادی اندورفین در بدن شما تولید می‌شود. این شرایط باعث می‌شود تا میزان استرس و اضطراب کاهش پیدا کند و بدن به یک آرامش نسبی دست پیدا کند. از طرفی دیگر، ماساژ با روغن مخصوص ماساژ صورت باعث کاهش تنش‌های عضلانی صورت می‌شود؛ در نتیجه بعد از ماساژ صورت، احساس طراوت و شادابی در پوست صورت خود خواهید داشت.

کاهش چین و چروک

برای افزایش خاصیت ارتجاعی پوست صورت و کاهش چین و چروک، ماساژ صورت یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. چرا که با ماساژ دادن، میزان گردش خون در پوست افزایش می‌یابد. این موضوع باعث می‌شود تا اکسیژن بیشتری به پوست صورت برسد. در نتیجه پوست میزان کلاژن بیشتری را تولید می‌کند. با افزایش کلاژن‌سازی پوست، میزان چین و چروک‌های صورت کاهش پیدا می‌کنند؛ بنابراین صورت شما زیباتر و جوان‌تر از قبل خواهد شد.

افزایش شفافیت و زیبایی پوست

به کمک ماساژ صورت می‌توانید پوست صورت خود را شفاف‌تر، شاداب‌تر و زیباتر کنید. چرا که با ماساژ صورت، میزان جریان لنفی افزایش پیدا می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا زیبایی صورت شما دو چندان شود.

تقویت عضلات صورت؛ از دیگر فواید ماساژ صورت با روغن

تقویت عضلات صورت

ماساژ روزانه صورت با روغن ماساژ صورت باعث افزایش استحکام پوست صورت می‌شود. چرا که این شرایط می‌تواند به تقویت ماهیچه‌های صورت کمک کند. تکرار این کار باعث می‌شود تا پوست صورت شما حالت سفت به خود بگیرد. در نتیجه پوست صورت شما دیرتر دچار پیری می‌شود. علاوه بر این ماساژ صورت باعث می‌شود تا چین و چروک‌های موجود بر روی صورت بعد از مدتی محو شوند.

بهبود جای زخم

اگر جای زخم روی پوست صورتتان باعث ناراحتی شما شده است، با ماساژ صورت می‌توانید جای هرگونه زخم را از بین ببرید. چرا که ماساژ باعث می‌شود تا بافت اطراف زخم شل شده و بعد از مدتی رو به بهبودی برود. البته توجه به این نکته ضروری است که ماساژ صورت در بهبود زخم‌های جدید و خفیف می‌تواند موثر باشد. در غیر این صورت بهتر است از سایر روش‌های زیبایی در کنار ماساژ صورت استفاده کنید.

رفع خشکی پوست

پوست خشک و شکننده خود باعث بروز بسیاری از مشکلات پوستی می‌شود. اگر شما هم پوست خشکی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به صورت روزانه پوست صورت خود را با روغن‌های مخصوص، ماساژ دهید. خاصیت آبرسانی روغن مخصوص ماساژ صورت می‌تواند خشکی پوست را کاهش دهد. در نتیجه بعد از مدتی متوجه نرمی و لطافت پوست صورت خود خواهید شد.

کاهش دردهای صورت

علاوه بر جنبه زیبایی ماساژ صورت، ماساژ حرفه‌ای می‌تواند هرگونه درد در ناحیه صورت را از بین ببرد. بنابراین اگر شما هم گهگاهی دچار سردرد، گوش‌ درد، درد در ناحیه فک و… می‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم که از یک ماسور متخصص و حرفه‌ای، ماساژ صورت دریافت کنید.

رفع آکنه و جوش | مزیت ماساژ صورت با روغن

رفع آکنه و جوش

یکی از فواید ماساژ منظم صورت، رفع جوش و آکنه‌ پوستی است. چرا که ماساژ صورت باعث افزایش میزان گردش خون در پوست شده و این موضوع می‌تواند برای بهتر شدن شرایط پوست صورت شما مفید باشد. البته برای از بین بردن آکنه بهتر است که صورت خود را به آرامی ماساژ دهید. اجرای هرگونه تکنیک‌های تهاجمی می‌تواند شرایط پوست صورت شما را بدتر کند.

رفع احتقان سینوسی

یکی از علت‌های سردردهای شدید در افراد احتقان بینی و سینوس است. این سردردها گاهی به اندازه‌ای است که می‌تواند فعالیت روزانه افراد را تحت تاثیر قرار دهد. استفاده از روغن ماساژ صورت جهت ماساژ این ناحیه کمک می‌کند تا هرگونه گرفتگی بینی و مجاری سینوسی با تخلیه مخاط از بین برود. این موضوع باعث می‌شود تا علاوه بر تنفس بهتر، دیگر دچار سردردهای شدید نشوید.

جذب بهتر محصولات پوستی

یکی از فواید ماساژ صورت، افزایش گردش خون در پوست صورت و گرم و نرم شدن بافت پوستی است. این شرایط باعث افزایش آمادگی سلول‌های پوستی، برای دریافت مواد مغذی و محصولات مفید می‌شود. به خصوص اگر می‌خواهید تا تاثیرات محصولات زیبایی بر روی پوست صورت شما افزایش پیدا کند، پیشنهاد می‌کنیم که قبل از استفاده از این محصولات، حتما صورت خود را با روغن‌های مخصوص، ماساژ دهید.

بهترین روغن ماساژ برای صورت

روغن یکی از مهم‌ترین وسایل ماساژ است. استفاده از روغن ماساژ مناسب برای صورت کمک می‌کند تا سلامت پوست صورت شما تامین شود. از جمله بهترین روغن‌های ماساژ برای پوست صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روغن زیتون؛ روغن مخصوص ماساژ صورت

روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از  ویتامین E و K بوده و دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ است؛ بنابراین استفاده از این روغن مخصوص ماساژ صورت به جوان‌سازی و شادابی پوست کمک می‌کند. این روغن برای کسانی که پوست مرطوبی دارند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. از آنجایی که این روغن گیاهی چربی بالایی دارد، در نتیجه شما می‌توانید از آن به عنوان یک مرطوب‌کننده سنتی استفاده کنید. ماساژ صورت با روغن نارگیل باعث می‌شود تا رنگ پوست شما نسبت به قبل روشن‌تر شود. برای کسانی که پوست چربی دارند و یا دچار آکنه هستند، استفاده از این روغن گیاهی مناسب نیست.

روغن زیتون؛ یکی از بهترین روعن ها برای ماساژ صورت

روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از ویتامین A، D، E و K است؛ بنابراین ماساژ صورت با این روغن گیاهی می‌تواند پوست شما را به خوبی تغذیه کند. از طرفی دیگر روغن زیتون خاصیت مرطوب‌کنندگی بسیار بالایی دارد و رطوبت مورد نیاز پوست شما را به خوبی تامین می‌کند. همچنین این روغن دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است و پوست شما را در برابر انواع آسیب‌ها محافظت می‌کند. یکی از ویژگی‌های مثبت روغن زیتون عدم ایجاد واکنش‌های آلرژیک برای بدن است؛ بنابراین شما می‌توانید از این روغن ماساژ صورت برای سایر قسمت‌های بدن خود نیز استفاده کنید.

روغن جوجوبا برای ماساژ صورت

روغن جوجوبا

یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای ماساژ پوست صورت، روغن جوجوبا است. خواص بی‌نظیر این روغن هرگونه سموم موجود بر روی پوست را از بین می‌برد. این موضوع باعث می‌شود تا بعد از ماساژ صورت با این روغن، میزان درخشندگی پوست افزایش پیدا کند. از طرفی دیگر، این روغن گیاهی با تامین رطوبت مورد نیاز پوست، نرمی و لطافت خاصی به آن می‌بخشد. بعد از استفاده از این روغن، پوست صورت شما دچار آکنه و جوش نخواهد شد. به این دلیل که این روغن، چربی پوست صورت شما را به تعادل می‌رساند.

روغن آفتابگردان مخصوص ماساژ صورت

روغن آفتابگردان

یکی از بهترین روغن‌ها برای ماساژ صورت، روغن آفتابگردان است. این روغن گیاهی جذب بسیار بالایی دارد و شما می‌توانید از آن به عنوان یک کرم مرطوب‌کننده نیز استفاده کنید. ویتامین E موجود در روغن آفتابگردان زیبایی پوست صورت شما را به خوبی تامین می‌کند.

روغن هسته انگور؛ روغنی برای ماساژ صورت

روغن هسته انگور

اگر به دنبال یک روغن مخصوص ماساژ صورت هستید که انواع ویتامین‌ها و اسیدهای چرب ضروری پوست را داشته باشد، روغن هسته انگور می‌تواند نیاز شما را به خوبی برآورده کند. همچنین این روغن گیاهی به دلیل دارا بودن خواص آنتی‌اکسیدانی می‌تواند مواد مورد نیاز پوست را به خوبی تامین کند. روغن هسته انگور بسیار سبک بوده و بعد از ماساژ صورت با این روغن احساس سنگینی بر روی پوست صورت خود نخواهید داشت. بهتر است قبل از استفاده از این روغن گیاهی، از عدم حساسیت نسبت به آن مطمئن شوید.

روغن هسته بادام برای ماساژ صورت

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین با بافت بسیار سبک خود برای استفاده روی پوست یک گزینه‌ی مناسب است. ویتامین E، پتاسیم و پروتئین موجود در این روغن باعث می‌شود تا پوست صورت شما نسبت به قبل تغییرات قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. میزان رطوبت‌رسانی این روغن به پوست به اندازه‌ای است که شما می‌توانید علاوه بر پوست صورت از آن برای لب‌های ترک‌خورده و پوست دور چشم خود نیز استفاده کنید. در صورتی که نسبت به بادام آلرژی دارید، توصیه می‌شود که از این روغن برای ماساژ صورت استفاده نکنید.

روغن ماساژ صورت برای پوست چرب

افرادی که پوست چربی دارند، معمولا پوست صورت آنها نسبت به افراد معمولی براق‌تر است. گاهی چربی پوست این افراد به اندازه‌ای است که با کشیدن دستمال، چربی صورت به راحتی قابل مشاهده است؛ اگر شما نیز پوست چربی دارید، هنگام استفاده از روغن ماساژ صورت بهتر است از روغن‌هایی استفاده کنید که میزان چربی آنها زیاد نباشد. چرا که اگر میزان چربی پوست صورت از حد تعادل خارج شود، این موضوع می‌تواند مشکلات پوستی مانند جوش و آکنه را برای فرد ایجاد کند.

برخی از روغن‌های مخصوص ماساژ صورت بسیار چرب هستند؛ بنابراین بهتر است برای ماساژ صورت از آنها استفاده نشود. به عنوان مثال روغن نارگیل چربی بسیار بالایی دارد و برای آبرسانی به پوست‌های چرب اصلا مناسب نیست؛ بنابراین شما می‌توانید به جای استفاده از روغن نارگیل از روغن آرگان، روغن جوجوبا و روغن آفتاب‌گردان استفاده کنید. این روغن‌ها سرعت جذب بسیار بالایی دارند و چربی پوست صورت را به تعادل می‌رسانند.

روغن زیتون از دیگر روغن‌های گیاهی مناسب برای پوست‌های چرب است. بنابراین اگر پوست صورت شما چرب است و همیشه جوش می‌زند، این روغن گیاهی می‌تواند میزان چربی پوست صورت شما را به تعادل برساند. برخلاف تصور بسیاری از افراد، استفاده از این روغن‌های گیاهی برای پوست‌های چرب باعث می‌شود تا میزان رطوبت پوست به خوبی تامین شود.

روغن مخصوص ماساژ صورت خشک

روغن ماساژ صورت برای پوست خشک

با روغن مخصوص ماساژ صورت می‌توانید خشکی پوست را رفع کنید. این روغن‌های گیاهی با تامین میزان رطوبت مورد نیاز پوست، پوست صورت شما را سالم‌تر نگه می‌دارند. چرا که عوامل مختلفی از جمله نور خورشید، افزایش سن و… باعث می‌شوند تا پوست شما روغن طبیعی خود را از دست بدهد.

اگر شما هم پوست خشکی دارید، برای درمان خشکی پوست و جلوگیری از آن، ماساژ صورت با روغن‌هایی از جمله روغن بادام شیرین، روغن نارگیل، روغن هسته انگور و روغن آفتاب‌گردان می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. این روغن‌ها با آبرسانی عالی به پوست صورت و حفظ رطوبت آن، پوست صورت شما را در برابر مشکلاتی مانند چین و چروک، پوسته پوسته شدن، خارش و… محافظت می‌کنند. بعد از ماساژ پوست با این روغن‌ها متوجه تغییرات شگفت‌انگیز آن بر روی ظاهر خود خواهید شد.

روغن ماساژ برای چاقی صورت

روغن‌ها تنها به تنهایی نمی‌توانند به طور معجزه‌آسا چاقی را کاهش دهند. اما ممکن است در ترکیب با رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم و مراقبت‌های پوستی مؤثر باشند. در ادامه چند روغن مختلف را برای ماساژ صورت به منظور کاهش چاقی معرفی می‌کنم:

  1. روغن نارگیل: این روغن خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و می‌تواند به مرطوب‌کننده‌ای طبیعی برای پوست تبدیل شود. ماساژ با روغن نارگیل می‌تواند به بهبود تغذیه پوست و تقویت ساختارهای زیرین آن کمک کند.
  2. روغن آرگان: این روغن حاوی ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌هاست که می‌تواند به نرم‌تر شدن و تقویت پوست کمک کند. همچنین ممکن است به افزایش لطافت پوست و کاهش ظاهر چاقی کمک کند.
  3. روغن جوجوبا: این روغن خواص مرطوب‌کنندگی و ترطیب دارد و می‌تواند به بهبود قدرت پوست در نگهداری از رطوبت و کمک به جلوگیری از ظاهر چاقی کمک کند.
  4. روغن زیتون: روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب نی-6 و نی-9 است که می‌تواند به تغذیه پوست و حفظ لطافت آن کمک کند.
  5. روغن رزماری: این روغن خواص ضد التهابی دارد و می‌تواند به افزایش جریان خون در پوست کمک کند که ممکن است به تغذیه بهتر پوست و  چاقی منجر شود.
  6. روغن گلابی: این روغن حاوی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌هاست که به تقویت ساختار پوست و کمک به چاقی می‌تواند کمک کند.

قبل از استفاده از هرگونه روغن برای ماساژ صورت، بهتر است تست حساسیت پوست خود را انجام دهید و از ترکیباتی که ممکن است با پوست شما تداخل داشته باشند، پرهیز کنید. همچنین می‌توانید نظر پزشک یا متخصص پوست خود را قبل از استفاده در نظر بگیرید.

سخن پایانی

ما در این مطلب در رابطه با روغن ماساژ صورت و تاثیر آن در زیبایی و سلامت پوست صحبت کردیم. برای تاثیرگذاری بیشتر این روغن‌ها باید ماساژ صورت را به صورت اصولی انجام دهید. اگر شما هم به شرکت در دوره ماساژ صورت علاقه دارید، آموزشگاه چیستا را به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه‌ها برای یادگیری مهارت ماساژ به شما توصیه می‌کنیم. شما می‌توانید در این آموزشگاه در دوره‌های مختلف ماساژ شرکت کرده و اصول ماساژ را زیر نظر اساتید حرفه‌ای و با تجربه آن فرا بگیرید.

بعد از شرکت در این دوره‌ها و دریافت مدرک معتبر ماساژ می‌توانید به عنوان شغل دوم وارد بازار کار پر رونق ماساژ شوید و از آن کسب درآمد کنید. برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره ماساژ این آموزشگاه و آشنایی با سرفصل دوره‌ها می‌توانید با پشتیبانی این مرکز در تماس باشید و از راهنمایی‌ و مشاوره رایگان استفاده کنید.

سوالات متداول درباره روغن مخصوص ماساژ صورت

چه روغنی برای ماساژ صورت مناسب است؟

از بهترین و مناسب‌ترین روغن برای ماساژ صورت می‌توان به روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن هسته انگور، روغن آفتابگردان، روغن جوجوبا و روغن بادام شیربن اشاره کرد.

چرا باید از روغن در ماساژ صورت استفاده کنیم؟

استفاده از روغن در ماساژ صورت فوایدی چون کاهش پف و سیاهی دور چشم، کاهش چین و چروک، از بین‌بردن آکنه و جوش، بهبود جای زخم و … به دنبال دارد.

برای ماساژ پوست چرب و خشک باید از چه روغنی استفاده کنیم؟

روغن زیتون یکی از بهترین روغن‌ها برای پوست چرب است. از طرفی کسانی که پوست خشک دارند، بهتر است از روغن نارگیل، بادام شیرین و هسته انگور برای ماساژ صورت استفاده کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *