مقالات بلاگ

ماساژ یومی هو تراپی چیست ؟ آموزش صفر تا صد یومی هو

ماساژ یومی هو چیست؟

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که مشکلاتی در نشستن، ایستادن و راه رفتن خود دارید، ماساژ یو می هو می‌تواند به شما کمک  کند تا مشکلات ستون فقرات خود را اصلاح کنید. این نوع ماساژ فقط مختص افراد کم تحرک نیست. بلکه افراد فعال نیز می‌توانند از مزایای این نوع ماساژ درمانی بهره‌مند شوند. اگر شما هم می‌خواهید در رابطه با این نوع ماساژ به عنوان یکی از انواع ماساژ اصلاح فرم بدن آشنا شوید و از مزایای آن اطلاع پیدا کنید، خواندن این مقاله از چیستا را از دست ندهید. ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

ماساژ یومی هو تراپی چیست؟

ماساژ درمانی یومی هو تراپی، ترکیبی از طب ژاپنی و چینی است و برای درمان بسیاری از مشکلات جسمی و روحی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. تکنیک‌های این ماساژ به صورت پیشگیرانه و درمانی بوده و می‌توانند برای درمان بیماری‌هایی مانند تنگی کانال نخاعی، دیسک، سردرد، اسپاسم عضلانی و… موثر باشند. جلسات مربوط به این ماساژ درمانی یک ساعت طول می‌کشد و در آن ماساژ دهنده با استفاده از چندین تکنیک مختلف می‌تواند مشکلات شما را درمان کند.

فواید ماساژ یومی هو تراپی

به کمک ماساژ یومی هو تراپی می‌توانید بسیاری از مشکلات جسمی و روحی خود را درمان کنید. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان مشکلات عضلانی: اگر شما هم با مشکلاتی مانند سیاتیک، درد مفاصل، سفتی یا درد شانه و… روبرو هستید این نوع ماساژ می‌تواند به درمان شما کمک کند.
  • بهبود سردرد: این نوع ماساژ با افزایش گردش خون در بدن، جلوی سردردهای تنشی و میگرنی را می‌گیرد.
  • کاهش علائم پیش از قاعدگی: اگر از دردهای قاعدگی رنج می‌برید، این ماساژ می‌تواند دردهای این دوران را کاهش دهد. همچنین یومی هو تراپی می‌تواند قاعدگی نامنظم را از بین ببرد.
  • کاهش فشار خون: در صورتی که دچار فشار خون بالا هستید، یومی هو تراپی می‌تواند پرفشاری خون شما را درمان کند.
  • بهبود وضعیت عمومی: به جای استفاده از درمان‌های پرهزینه و دشوار طب مدرن، پیشنهاد می‌کنیم که برای بهبود حال عمومی خود از ماساژ درمانی یومی هو تراپی استفاده کنید. بعد از جلسات این ماساژ، احساس شاداب‌تری خواهید داشت.
  • درمان اسکولیوز: اگر ستون فقرات شما دچار انحنا شده است، ماساژ یومی هو تراپی می‌تواند مشکلات اسکلتی و عضلانی شما را درمان کند.
  • پیشگیری از بیماری‌ها: یکی از فواید یومی هو تراپی پیشگیری و جلوگیری از انواع بیماری‌ها است. چرا که این نوع ماساژ می‌تواند به ترشح هورمون‌ها کمک کرده و با بهبود گردش خون در بدن، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود ببخشد.
  • کمک به مادران باردار و شیرده: این ماساژ به مادران شیرده که نمی‌توانند به نوزادان خود شیر بدهند، کمک می‌کند تا بر این مشکل خود غلبه کنند. همچنین خانم‌های بارداری که انحراف لگن دارند، با انجام تکنیک‌های این ماساژ می‌توانند زایمان راحتی داشته باشند.

تکنیک های یومی هو تراپی

تکنیک های ماساژ یومی هو تراپی

همانند هر نوع ماساژ دیگر، یومی هو تراپی نیز تکنیک‌های مخصوص به خود را دارد. که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماساژ درمانی طولی

اجرای این تکنیک باعث افزایش جریان خون در بدن می‌شود و هر گونه تورم، درد و التهاب را کاهش می‌دهد. اگر دچار گرفتگی عضلات شده‌اید، این تکنیک به شل کردن عضلات کمک بسیار زیادی می‌کند.

ورز دادن

تاثیر این تکنیک بر روی بافت‌های آسیب‌دیده ماساژ گیرنده بستگی به فشار، ریتم ماساژ و سرعت آن دارد.

ماساژ مایوفاشیال

با این نوع ماساژ، بافت‌های فاشیا که بین عضلات و استخوان‌ها هستند، آزاد می‌شوند. چرا که برخی از عوامل مانند استرس، ضعف بدنی و تروما باعث محدود شدن این ساختار می‌شوند.

ماساژ نقطه ماشه‌ای

در آموزش ماساژ یومی هو از این تکنیک برای درمان درد در قسمت عضله نرم استفاده می‌شود. این تکنیک با استفاده از فشار درد در ناحیه نرم عضله و سایر اختلالات احتمالی را درمان می‌کند.

ماساژ عمیق متقاطع

در این تکنیک ماساژ گیرنده تنها از دست برای ایجاد فشار به صورت نوسانی در بافت‌های بدن استفاده می‌کند. در صورتی که تاندون و رباط فرد دچار آسیب شده باشد، این نوع ماساژ می‌تواند کمک‌کننده باشد.

ماساژ فشرده

در این تکنیک فشارهای بسیار زیادی به عضلات وارد می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود تا میزان جریان خون افزایش یافته و ماهیچه‌ها و عضلات گرم‌تر شوند.

ماساژ سوئدی

یکی از معروف‌ترین تکنیک‌های این ماساژ مربوط به ماساژ سوئدی است. در این تکنیک از روش‌های مختلفی مانند اصطکاک، تکان دادن، ضربه زدن و… برای بهبود جریان خون استفاده می‌شود.

فیلم ماساژ یومی هو

ماساژ یومی هو تراپی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر برای شما نیز این سوال پیش آمده است که این نوع ماساژ برای چه کسانی مناسب است، باید بگوییم که انجام یومی هو تراپی به تمامی افراد از شش ماهگی تا سن بالا توصیه می‌شود. با آموزش ماساژ یومی هو می‌توانید علاوه بر درمان مشکلات جسمی و روحی، از هر نوع بیماری نیز پیشگیری کنید. به خصوص اگر بیماری شما در مراحل اولیه خود باشد، از طولانی شدن دوره درمان شما جلوگیری می‌کند. این ماساژ، بدن را به تعادل می‌رساند و آرامش و سلامتی شما را تضمین می‌کند.

چه کسانی نمی توانند از ماساژ یومی هو تراپی استفاده کنند؟

در صورتی که دچار یکی از مشکلات زیر هستید، ماساژ دهنده را در جریان بگذارید. چرا که ماساژ دادن این نقاط آسیب‌دیده می‌تواند مشکل شما را حادتر کند. اما ماساژ دادن سایر اعضای بدن شما بلامانع است. از جمله موارد منع یومی هو تراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر دچار بیماری پوستی هستید و یا سوزش شدیدی را در قسمت‌هایی از پوست خود احساس می‌کنید.
  • وجود سوختگی، بریدگی و یا زخم بر روی پوست خود
  • شکستگی پا یا دست
  • واریس
  • کبودبودن برخی از قسمت‌های بدم
  • در صورتی که به دلیل سرماخوردگی، آنفولانزا و یا عفونت دچار تب شده‌‌اید، در چنین شرایطی ماساژ یومی هو شرایط شما را حادتر می‌کند.
  • داشتن لخته خونی
  • داشتن فشار خون کنترل نشده
  • بیماری‌های کلیوی، کبدی و سرطان
  • در صورتی که قسمتی از بدن شما دچار التهاب شدیدی شده باشد.
  • پوکی استخوان

ماساژ یومی هو و دیسک کمر

ماساژ یومی هو می‌تواند در کاهش تنش‌های عضلانی و افزایش گردش خون کمک کند، که ممکن است در کاهش دردهای مرتبط با دیسک کمر مفید باشد. با این حال، باید توجه داشته باشید که ماساژ یومی هو نمی‌تواند مشکل اصلی دیسک کمر را درمان کند.

در موارد شدید دیسک کمر که باعث فشار زیاد بر روی عصب‌ها می‌شود یا با کمربندی عضلانی مشکلات جدی ایجاد می‌کند، ممکن است ماساژ یومی هو نادرست باشد و در واقع به وضعیت بیماری شما آسیب بیشتری بزند. در چنین مواردی، بهتر است با پزشک تخصصی یا فیزیوتراپیست مشورت کنید تا روش‌های درمانی مناسبی برای مشکلات دیسک کمرتان را تعیین کنند.

اگر دچار دردهای کمری شدیدی هستید یا علائم عصبی مانند خدری، تنگی عضلانی، ضعف عضلات، یا اختلالات تحتانی دارید، بهتر است از ماساژ یومی هو پیشگیری کرده و ابتدا توسط یک متخصص به ارزیابی و تشخیص دقیق بپردازید.

آموزش ماساژ یومی هو

آموزش ماساژ یومی هو تراپی

برای اجرای این ماساژ انجام مراحل زیر ضروری است:

  • قبل از انجام این نوع ماساژ باید شرح حال درست و کاملی از وضعیت جسمانی خود را در اختیار ماساژ دهنده قرار دهید و نواحی آسیب‌‌دیده و دردناک بدن خود را به درمانگر اطلاع دهید.
  • سپس درمانگر با استفاده از کف دست، انگشتان دست، آرنج و ساعد قسمت‌های مختلف بدن شما از جمله عضلات و بافت‌های نرم بدن را به آرامی ماساژ می‌دهد. این کار به درمانگر کمک می‌کند تا اطلاعات کلی از بدن شما بدست آورد.
  • در صورت نیاز، درمانگر در حین ماساژ از لامپ‌های گرمایی، صندلی، روغن مخصوص و لوسیون نیز استفاده می‌کند. مدت زمان انجام ماساژ یومی هو تراپی بین یک ربع تا یک ساعت است. درمانگر از حدود 100 تکنیک از جمله ورز دادن، فشرده‌سازی و تحرک مفاصل استفاده می‌کند.
  • بعد از اجرای تکنیک‌های ماساژ، در نهایت درمانگر در رابطه با طرز درست نشستن، راه رفتن و استراحت کردن با شما صحبت خواهد کرد. رعایت این نکات، تاثیر بسیار زیادی در روند بهبودی شرایط بدن شما دارد.

نکات مهم در انجام ماساژ یومی هو تراپی

در اجرای ماساژ درمانی یومی هو تراپی، رعایت نکات زیر بسیار ضروری است:

  • برای اجرای تکنیک‌های مربوط به جا اندازی باید بدن متقاضی منعطف باشد؛ بنابراین با ماساژهای ملایم و به مرور زمان می‌توان بدن فرد را به این مرحله رساند. در صورتی که این تکنیک با عجله انجام شود، می‌تواند تاثیرات مخربی بر روی بدن ماساژ گیرنده داشته باشد.
  • برای انجام ماساژ درمانی یومی هو تراپی داشتن یک برنامه منظم بسیار ضروری است. بدین معنا که ماساژ گیرنده باید طبق آن برنامه و در فواصل زمانی معینی برای دریافت ماساژ به درمانگر مراجعه کند. در چنین شرایطی ماساژ یومی هو می‌تواند تاثیرات مثبتی بر روی سلامت جسمی و روحی فرد بگذارد.
  • بسیاری از بیماران با تسکین دردهای خود دیگر درمان را ادامه نمی‌دهند. وقفه ایجاد شده در روند درمان می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را به وجود بیاورد؛ بنابراین هم افراد سالم و هم بیماران باید هفته‌ای یک بار جهت دریافت ماساژ به درمانگر خود مراجعه کنند.
  • درمانگر در حین اجرای تکنیک‌های ماساژ درمانی یومی هو باید جلوی سفت شدن عضلات خود را بگیرد. چرا که این موضوع می‌تواند باعث اسپاسم و خستگی خودش شود. هرچقدر که ماساژ دهنده در حین اجرای ماساژ آرام باشد، این موضوع می‌تواند در روند درمان متقاضی نیز تاثیرگذار باشد.

ماساژ درمانی یومی هو

سخن پایانی

ما در این مقاله در رابطه با ماساژ درمانی یومی هو تراپی صحبت کردیم. اگر شما هم علاقه‌مند به آموزش ماساژ یومی هو هستید، می‌توانید با شرکت در دوره ماساژ ، انواع ماساژهای مختلف از جمله یومی هو تراپی را در این آموزشگاه آموزش ببینید. آموزشگاه چیستا به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه‌های ماساژ در ایران به شمار می‌آید. شما می‌توانید به کمک اساتید حرفه‌ای و متخصص ماساژ از صفر تا صد تکنیک‌های ماساژ را یاد بگیرید و مدرک معتبر بین‌المللی آن را دریافت کنید. بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی ماساژ در این آموزشگاه می‌توانید از این کار به عنوان شغل دوم خود استفاده کرده و از آن کسب درآمد کنید. برای شرکت در دوره‌های آموزشی ماساژ و اطلاع از شرایط برگزاری دوره‌ها می‌توانید با شماره درج شده در سایت تماس گرفته و با مشاورین ما صحبت کنید.

سوالات متداول درباره ماساژ یومی هو

چرا باید از ماساژ یومی هو استفاده کنیم؟

با استفاده از یومی هو تراپی می‌توانید مشکلات عضلانی را درمان کرده و سردرد را کاهش دهید. همچنین این ماساژ به کاهش فشار خون، درمان اسکولیوز نیز کمک می‌کند و برای مادرانی که نمی‌توانند به فرزند خود شیر بدهند نیز مفید است.

ماساژ یومی هو تراپی چه تکنیک‌هایی دارد؟

از تکنیک‌های ماساژ یومی هو تراپی می‌توان به ورزدادن، ماساژ مایوفاشیال، ماساژ فشرده، ماساژ درمانی طولی اشاره کرد.

استفاده از ماساژ یومی هو برای چه افرادی ممنوع است؟

این نوع ماساژ برای افراد مبتلا به واریس، بیماری‌های کلیوی، کبدی و سرطانی توصیه نمی‌شود. همچنین اگر بیماری پوستی دارید و یا سوختگی، بریدگی و یا زخم بر روی پوست خود دارید، بهتر است این ماساژ را استفاده نکرده و سراغ ماساژهای دیگر بروید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *